Forum > Färdiga produktioner

equality, Åsa & Rattlesnake - Sommarsol nytt intro

<< < (18/21) > >>

Åsa:
..och jag tycker fortfarande att den förra versionen funkade trots vad ni nu vill kalla dom där små tonerna  :D   ;) Nu blev jag mest bara rejält tjurskallig och ville visa att jag visst kan ta dom där tonerna. Så det låter som en ton. Och inte en viskton, som tydligen inte är en ton  :blink:

Finputsning utförd! Blev det en diamant nu?  :P

Emulator:
En viskton är ju en ton om den håller runt en huvudfrekvens. Hoppar det omkring blir det lixom inget. Man ser ofta detta i melodyne, när man väser, viskar...eller när jag sjunger mörkt och svajigt. Det som mjukvaran då uppfattar som som kan flaxa över två-tre oktaver.

Uppenbarligen är jag med få undantag ensam att tycka, och jag vidhåller fortfarande att ni inte behövde ändra bara för att jag tyckte något, eftersom ni va nöjda innan?

Nu sitter tonen dock där ;) 

Sista inlägget (man ska iof aldrig skriva sista  :lol: ) får väl bli att jag likt wernborg skulle tagit bort tonsprånget helt, för att man skulle kunna sjunga den i kyrkan på skolavslutningen.
Det är dock en annan historia.

Åsa:

--- Citat från: Emulator skrivet 12.10.2008, 21:54:12 ---En viskton är ju en ton om den håller runt en huvudfrekvens. Hoppar det omkring blir det lixom inget. Man ser ofta detta i melodyne, när man väser, viskar...eller när jag sjunger mörkt och svajigt. Det som mjukvaran då uppfattar som som kan flaxa över två-tre oktaver.

Uppenbarligen är jag med få undantag ensam att tycka, och jag vidhåller fortfarande att ni inte behövde ändra bara för att jag tyckte något, eftersom ni va nöjda innan?

Nu sitter tonen dock där ;) 

Sista inlägget (man ska iof aldrig skriva sista  :lol: ) får väl bli att jag likt wernborg skulle tagit bort tonsprånget helt, för att man skulle kunna sjunga den i kyrkan på skolavslutningen.
Det är dock en annan historia.

--- Slut citat ---

Ja jag var nöjd innan, men det triggade ju lite också att flera pekade på det... jag ville ju visa att jag kan få dom där tonerna att låta  :D . Är väl som man är, tävlingsinstinkten kanske vaknade, haha, och det gjorde förhoppningsvis låten till det bättre, jag har själv inte riktigt vant mig ännu  :)

freddy:
Vilken debatt det blev här, haha.

Jag vet inte om jag tycker den nya versionen gjorde någon skillnad faktiskt, tyckte det funkade innan med. Melodin är väl det som skulle ha ändrats i sådant fall, alltså enligt wernborgs kommentar. Men jag tycker att det funkar ändå, liksom vant sig.

Låten tycker jag är lite slät dock, det är en bra låt och bra ljud har ni fått till. MEN det är liksom inget som sticker ut riktigt, inte min grej kanske.

equality - jag vet att du har gjort bättre låtar. Det är dom jag jämför med. (enligt min smak då) ;)

equality:
Freddy: Kul när det hettar till lite.  B) Jag tycker nog vi är inne på mikrometernivå när det gäller versioner men jag vill gärna ta önskemål och synpunkter på allvar och när nu Åsa sjöng om den så... Visst, det är ingen nydanande musik på något sätt vilket jag också skrivit tidigare, konventionellt och förutsägbart. Igenkänningsfaktorn kan också ha sin betydelse utan att det för den skull är muzak, hoppas jag.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion