Forum > Färdiga produktioner
equality, Åsa & Rattlesnake - Sommarsol nytt intro
Wernborg:
Jo en sak till.
Jag tycker det saknas en liten vända förbi dominanten innan du landar på tonika igen i låtens slut. Eller är det Åsa som har "fel" melodi till ackorden?
equality:
--- Citat från: Dividend skrivet 15.08.2008, 13:07:03 ---Ja, det är sjutton färdigt och perfekt nu. You did it! :) (och rattle och åsa ;)
--- Slut citat ---
Kul! Tack Per!
--- Citat från: Wernborg skrivet 15.08.2008, 14:04:15 ---Jo en sak till.
Jag tycker det saknas en liten vända förbi dominanten innan du landar på tonika igen i låtens slut. Eller är det Åsa som har "fel" melodi till ackorden?
--- Slut citat ---
Den vänstra gitarren tar faktiskt ett rent C-durackord (=dominant, F-dur) på "dig" i sista "ropa dig tillbaks" men kan hålla med om att det är luddigt då de andra instrumenten ligger på diverse andra toner som inte tillhör ackordet och kanske bidrar till till att slutet uppfattas snöpligt. Planerar ett outro liknande celli på sista refrängen och mer utdragen slutton utan att det blir för inställsamt förhoppningsvis.
Emulator:
vidhåller mina första intryck du vet, men introt låter riktigt bra :)
equality:
--- Citat från: Emulator skrivet 16.08.2008, 23:31:47 ---vidhåller mina första intryck du vet, men introt låter riktigt bra :)
--- Slut citat ---
Dyken i melodin och mobilen. Jag vet. Inser problemen och ska kolla regeln på "sänkt sig". "Mobiltelefon" vetifasen. Backelittelefon?
Emulator:
--- Citat från: equality skrivet 17.08.2008, 00:08:39 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 16.08.2008, 23:31:47 ---vidhåller mina första intryck du vet, men introt låter riktigt bra :)
--- Slut citat ---
Dyken i melodin och mobilen. Jag vet. Inser problemen och ska kolla regeln på "sänkt sig". "Mobiltelefon" vetifasen. Backelittelefon?
--- Slut citat ---
Fast mobiltelefon är ju bra tror jag. bara att man reagerar på det. inte d¨åligt så :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida