Forum > Färdiga produktioner

equality, Åsa & Rattlesnake - Sommarsol nytt intro

<< < (2/21) > >>

equality:
Wernis: Jo, "mobiltelefon" är kanske ett stilbrott och jag var själv tveksam men samtidigt tyckte jag det kastar ett nutidsperspektiv på innehållet som annars är ganska tidsobundet så jag behöll det ordet. Att melodin framkommer tydligare är viktigt. Själv upplever Åsas sång som rejält lyft. Tack för, som alltid för dina värdefulla synpunkter.
Emu: Nej, jag vill inte platta till melodin. Jag har svårt att kompromissa där. :huh: Åsa klarar det betydligt bättre än mig iaf. Men visst, kanske värt ytterligare tagningar? Thnx.
Divid: He! Det är en av anledningarna till att vi har ett forum. Om i varje fall jag inte varit med här vågar tänka på men inte säga hur min s.k. musik skulle ha låtit. Så enorma skilnader har det väl inte inneburit? Glad för att låten fortfarande håller i dina öron.  :)       

Dividend:
Behåll mobiltelefon, ordet, det spelar ingen roll om det är en tjej eller en equality som sjunger det! ;)
Enorma skillnader? Du menar talet? Nja, det hade varit kul med ett tal, men du låter som farbror Melker så det funkar kanske inte så bra. ;)

Skämtar bara, men sant att ditt försök var lite "trevande" och kanske skulle bli bättre med några omtagningar. Eller, förresten, strunta i talet :)
Låten som föreligger är den bästa versionen vad gäller uppbyggnaden! Och jag tror, faktiskt, att Åsa klarar din melodi bättre.

Emulator:
ordet mobiltelefon sticker faktiskt ut. lustigt hur det kan göra det egentligen. kansek musiken, arret och stämningen sätter oss i nån romantisk sommarmiljö...typ madicken, och i den finns inte utrymme för telefoner ? :)

men, det stör inte eller så, men man noterar det :)

equality:

--- Citat från: Emulator skrivet 02.08.2008, 03:08:08 ---ordet mobiltelefon sticker faktiskt ut. lustigt hur det kan göra det egentligen. kansek musiken, arret och stämningen sätter oss i nån romantisk sommarmiljö...typ madicken, och i den finns inte utrymme för telefoner ? :)
men, det stör inte eller så, men man noterar det :)

--- Slut citat ---

Visst, börjar man dessutom med en klassiska instrument... Bra synpunkter. Hmm.

Dividend: Melker som är så bra. Åsa klarar melodin mycket bättre!

asti:
Ja, så blev den perfekt! Underbar låt som jag tycker passar Åsas röst väldigt bra. Tycker inte melodin är för komplicerad, tvärtom, det är det som gör att man inte tröttnar på låten. Har redan haft låten i huve´t ett tag, men nu blir den favorit  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion