Forum > Färdiga produktioner
equality, Åsa & Rattlesnake - Sommarsol nytt intro
equality:
max: Tack för lyssning och kul att du gillar detta! Skruvat lite på Åsas sång och försökt få den lite jämnare utan att tappa hennes naturlighet. Virveln? Ja, möjligt men inget jag kan greja med. Trummorna är ett enda spår i audio. Får Groove Agent-skiten att släppa ifrån sig midi.
Dividend: Bussigt att du ville följa denna Per och att du inte helt räknar ut "min" version. Tror också det har att göra med vilken version man hör först. Arret var ju också det skedet fixat efter min röst och det är lite knepigt att få den ljusare gurtan att samsas med vissa av Åsas toner.
Rattlesnake: Jo, stråkarr är inte min grej mest för attjag inte fått Gigastudio att funka men nu när gig-filerna funkar med Samplelord så har jag dammat av dem. Något jag får lära mig bättre. Inser problemet med kvanitsering men man kan väl inte flytta varenda liten midi-not?? Silverflöjt var en bra liknelse. Duett tror jag inte på då detta är en monolog. Skall försöka träna upp rösten något men kan inte gasta omkring i en lägenhet... Kul att du gillar detta och tack för uppmuntrande ord men radio :ph34r: Vetifasen, hur går sånt till??
Åsa: Gissa om Du är populär!? Mycket hedrande när du skriver att låten blev "din" då kan det bara bli bra.
Emulatorn: Tackar särskilt! Höja kring 4 kHz låter som den högre skolan. På slutmixen då antar jag? OK, skall testa.
Harmonica mike:
Hej Mikey och Åsa.
Jag föll verkligen för denna låt med din sång på Mikey,även om den var lite trevande på första verren.Med version 2 så lyfte det helt klart.Nu ser jag att det är en ny verre med Åsa på sång,och vad säger man då?
Ja holy smoke,mina ovationer skulle lyfta taket på operahuset om jag vore i Sthlm...Nu sitter jag på andra breddgrader och förundras av vilken känsla du har i din sång Åsa - fantastiskt helt enkelt! Du säger att låten känns "din" och det kan jag hålla med om,så här bra kan man bara göra en låt om man verkligen känner för text och melodi.
Lite om mixen,,,lite sa jag ju..Det är klart det här Mikey!
Lite andra funderingar:
Sporadiskt lyssnat på det som presenterats här i sommar,många fina låtar - men denna ligger i en egen division.Kanske försent att lansera denna då vi går mot höst på mina breddgrader..7 grader i natt :ph34r:
Men ni verkar ha bra väder söderut än så länge så ös på Mikey,dra ut plastbitar och bombardera radiostationer och musik förläggare - detta MÅSTE ut till folket! Detta är alldeles för bra för att hamna i "byrå lådan"..
Sen kan jag uttrycka mig så här:
Nu har "Följas åt" fått en värdig uppföljare.
Smörat nog nu,bäst att sluta här så ni inte blir malliga :D Mycket starkt jobbat,svensktopp vis klass på detta.Dra iväg en platta till Jankell i första hand..Kosta på dig slantarna och låt Florian göra en snygg skiva så det ser proffsigt ut,musiken talar för sig själv.Men gör det snabbt innan hösten gör entre´--
Mvh
Micael
oceanmusic:
Oj, vilken oehört trevlig låt! :)
Snyggt och sparsamt arrangerad, gillar det flytande gitarrspelet väldigt mycket! Sången är så otroligt rätt till denna låt! :)
Enda jag reagerade på är det "manuella" ekot som förekommer vid ett par tillfällen, kändes konstigt.
Åsa:
:wub: Hmike, vad ska jag säga, tusentusentack, jag blir så lycklig här! Jag hade verkligen en känsla när jag sjöng låten, och att den framgår... känns ju hur bra som helst! Svensktoppsvisklass, jo jag tackar, inte mig emot :D Eq har känsla för visa och text, så imponerad..
^_^ oceanmusic -Det kändes så rätt att sjunga den här låten också, kanon att det låter så rätt också! Tack :D Och ja, eq.s gitarrspel är ju bara så underbart...
equality:
HM: Ja, vad skall man säga...svensktoppen vore ju toppen! :P B) Tack som fasen för support Micke! Äsch det är skitväder här också. Lika bra att jobba. <_<
Oceanmusik: Välkomen hit! Tack lyssning och kritik! Vi suger i oss detta och undrar stillsamt hur du menar med manuellt eko? Kan det vara något med enocodingen? Har du möjlighet till tidsangivelser??
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida