Forum > Färdiga produktioner

equality, Åsa & Rattlesnake - Sommarsol nytt intro

<< < (4/21) > >>

Dividend:
Så här när jag lyssnat igen på båda versionerna igen nyss, måste jag säga att det faktiskt är litegrann som att välja mellan bra sång och bra sång, och det blir lite snopet att inte höra Eq på första versraden. Kanske inte så för nya lyssnare, då Åsa sjunger klockrent!

Equality ger en personlig prägel åt låten och det är hans komposition, så jag saknar liksom hans sång.

Sen har vi det här med tonsäkerhet och Åsas "tolkning" är jävligt bra och saknar absolut inte känsla den heller...

Bara lite tankar på 2 minuter, för att förvirra  :P

Rattlesnake:
En pärla man har missat...

Jag lyssnade på din version först, sedan den med Åsa. Mina första intryck är så här:

Introt låter lite midi om stråkarna, men jag tror inte det är samplingarnas fel. Det är snarare så att de låter för kvantiserade och för slaviskt knutna till ettan i takten.

Din sång är personlig och jag gillar den, men det blir lite för stora hopp och då blir det en aning svärmorsfalskt. Gitarrerna, ståbasen och trummorna bildar en gudomligt skön enhet.  Stråkarnas återkomst är bra, ger en skön återkoppling och avrundning på det hela. Din sång passar tonmässigt perfekt i registret, känns som allt är noga ihoppusslat för att passa klangmässigt.

Åsas version låter renare, väldigt vacker, lite som en silverflöjt.  Lite för mycket diskant på sången kanske. Även jag reagerar på ordet "mobiltelefon" först i denna version. Men det gör att man måste lyssna på låten igen och analysera texten, och konstaterar att den är otroligt vacker. Hur gör man så bra texter på svenska...? Få förunnat. Det här låter som radio för mig. Lysande!  :)

PS, då ni båda tycks kunna använda samma tonart så kommer ju tanken osökt in på duett.

Åsa:

--- Citat från: equality skrivet 02.08.2008, 14:08:32 ---asti: Som du skriver i PM:et får vi väl slåss om Åsa hädanefter..  :lol: :D :D 

--- Slut citat ---

Såja, lugna & fina nu  :lol: Fortsätt gärna fråga mig, det är ju det roligaste jag vet det här  :)

Många kommentarer på låten, superkul! Tack tack alla! Jag var lite halvnervös, ta över sången efter Vismästaren?!? Men låten är ju bara så härlig att sjunga! Den kändes som min på nåt sätt,  :D Tack för att jag fick sjunga den!

Ska bli spännande och se vad du Yllet hittar på, en stämma kan ju bli väldigt fint, och med en överstämma på det då  ^_^, kan lyfta den här fina Sommarsollåten lite till  :)

equality:
Tack för superfin respons!  :) Skall svara på kommentarerna strax. Skruvat lite till på sång och nån gitarr. Bättre/sämre/ingen skilnad?

Emulator:
riktigt bra mix nu tror jag. Skall man var petig kanske sången kunde ges lite till krisp runt...4 Khz ?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion