Forum > Färdiga produktioner
equality, Åsa & Rattlesnake - Sommarsol nytt intro
Yllet:
Mycket mycket trevlig visa
Dock hös det direkt att det är midistråkar och "blås", sen vad man tycker om det är ju smaksak. Kontrabasen funkar bättre, men hade gärna fått ha lite mer attack och svung för mig, nu är den gaska anonym.
Bra sång, du är duktig Åsa, kul att du är med på så många olika arr. Att melodin skulle vara för svår håller jag inte alls med om, den sätter sig mer eller mindre direkt. Detta är faktiskt riktigt bra.
Varför inte stämkör/dubb på ref? En manskör hade passat utmärkt, eller varför inte en ensam stämma för att fylla ut. Lika dant vid mellanspelet på 2:20 (kanske tom vid 1:10) hade en oooooh kör eller liknande passat perfekt.
Jag kan testa och lägga nåt kanske? Det ska vara en väldigt enkel stämma. Det skulle vara en kul utmaning för mig och kan inte garantera något :) Får se om jag får suger under dan.
Men då är det nästan ett måste med tjej-överstämma för det där perfekta lyftet...
Trummorna är lite för stiffa för min smak, hade gärna sätt ett mer jazziga kit, men lite vispimprovisation här o var.
Låten som sådan då. Riktigt bra visa faktiskt, må jag säga. Kanske lite fågelkvitter/vatten/hav i början hade passat bra för att fånga stämningen ännu bättre. Slutet är lite abrupt, varför inte dubbelrefräng i slutet, den är ju kalas och man hinner inte tröttna på den...
Superlåt
stajo:
jodå Åsas röst förtydligar verkligen den vackra melodin :). Visst jag gillar din känslosamma röst och ditt uttryck när du sjunger men det lyfter nog lite till med Åsas i denna låten, så klart och känslosamt framfört. Tycker nog det är den snyggaste mix av Åsas röst jag hört på forumet också. Man glömmer liksom bort kompet nu när man lyssnar :)
cykeln:
Åsas sång är helproffsig och väldigt vacker.
Tycker dock den är något för hög i volymen i förh till instrumenten
Det blir en fin version - lite av en mycket bra cover, för
Originalet är med din röst med de känslor och stämningar som finns i den - att du inte sjunger "lika bra" spelar här ingen roll.
Angående mobiltelefon - den ska absolut vara med - ger en tidsdimension - man förflyttas genom ett ord från en romantisk idyll till vår digitala värld.
Slutet kommer lite för snabbt - omtag av ref eller så ..?
equality:
asti: Som du skriver i PM:et får vi väl slåss om Åsa hädanefter.. :lol: :D :D Hon är super. Tack för dina fina ord Peter!
Yllet: Ja midi är midi. Jättekul om du vill ta denna vidare Jon! :) Jag vet ju vilket enormt sound du får på. Du har fria händer. Naturljud och dubbelrefräng tror jag dock inte på, för övertydligt, men ett bättre outro? PM:a gärna.
stajo: Kul Staffan! Ja, jag blev jätteglad när jag hörde Åsa stämma på denna.
cykeln: I och med att sångmelodins språng blir volymen svårstyrd. Försökte jämna till lite men kanske fortfarande för stark på vissa ställen. Tack för att du fortfarande tror på mig som vokalist och för "mobilen". Du uttrycker på pricken hur jag menade.
max:
Mycket vackert!
Sångmelodin tycker jag funkar kanon, kanske sången är lite hög men det är ju lätt fixat :)
Bra sång, mycket proffsigt! Snyggt arrat med introt och övergången till gitarrerna. Även mycket snyggt spelade gitarrer!
I mina högtalare så hörs vispen på virveln ganska otydligt, vet inte om det gör något isf bara något jag kom att tänka på.
Bra jobbat båda två!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida