Forum > Färdiga produktioner

Caroline & Max - Genom Hela Mitt Liv

<< < (2/4) > >>

max:
stajo: Japp, håller med dig om trummorna, har provat att lägga kantslag istället och det funkar lite bättre. Tyvärr funkade det inte så bra att mixa ihop sången i slutet men vi ska prova att spela in lite ny sång där istället, lite kör kanske :)
Sången i verserna ska också tas om, Caroline var inte så nöjd med den. Hon tyckte också att det blev lite för på där.
Tack för kommentarerna och kul att du gillar refrängen :)

Clemens: Ja, trummor är inte lätt. Och de har ju en stor betydelse för hur resultatet blir så jag får jobba lite mer på dem.. Ska referenslyssna lite som du skrev och göra ett nytt försök :)
Sången ska tas om i verserna och det blir kanske till att ändra texten enligt emulators förslag :) Kan nog funka bra!
Tack för kommentar och lyssning!

Emulator: Oj, det var ingen dålig liknelse :)
Japp trummorna får göras om i verserna, men i refrängen tycker jag det funkar hyfsat. Tack för tipsen om texten! Vi ska ta om verserna och det blir nog enligt det du skrev. :)
Tack igen för utförlig kommentar och extra kul att du tycker det låter bra!

max:
Dividend: Ok, det kan nog stämma att det är en lite märklig kombination.. Har inte tänkt på det innan, men nu när du säger det så håller jag med lite grand :)
Kul att du gillar musiken!
Tack för att du lyssnade och kommenterade!

Yllet:
Ovanlig låt...

Till att börja hade jag nog lagt 8delar på hihatten i början så det inte blir så slött :) Sen kan den gå tillbaka till 4delar på versen. Sen kan man ju alltid diskutera att trumkompet känns stelt

Mixen känns aningen grötig, det e nog för att gitarrerna är ganska dova, samt att trummorna tar upp nästan alla lowmid.

På ref ska de inte vara rakt komp som det är nu. Testa istället nåt sånthär kanske:Trumtrumitrumtrum! Öppen highhat, eller varför inte ride för lite mer driv?

Blir lite tröttsamt för öronen med då hela mixen är ganska så "hård" runt 1-2khz kan jag tänka.

Sången kunde komma fram lite mer nu. Men det hjälper nog om du gröper ur gitarrerna lite runt 300-2500khz så sångenm får plats.

mvh Jon

max:
Tackar så mycket för hjälpen Jon!
Har ändrat trummorna nu enligt ditt förslag, tycker det blev mycket bättre :)
Provade att gröpa ur gitarrerna också, vet inte om jag lyckades så bra. Kanske sången är något tydligare nu.
Har du något tips på hur jag får bort hårdheten i mixen? Är det bara att sänka vid 2khz?
Tack igen för att du tog dig tid att hjälpa till :)

MaxB:
Emulators textändringsförslag var jag också inne på då jag lyssnade: - Denna här - som detta här kan förkortas till "den här" respektive "som detta"
Men textförfattare har en konstnärlig frihet att skriva vad hon vill.
Trumförslaget från Jon på refrängen verkar bra. Jag tycker kompgitarren till vänster i refrängen är onödigt hård men har inget förslag på åtgärd, jo kanske att dra bort några decibel på frekvenser som andra tipsat om innan.
Sen det där med hur texten passar till kompet... 60 år är inte så mycket idag men en visa eller ballad skulle kanske passa bättre till en hyllningstext som den här?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion