Forum > Färdiga produktioner
Caroline & Max - Genom Hela Mitt Liv
max:
Hej Max!
Vilken version lyssnade du på? Jag har ändrat trummorna till Jons förslag nu och även ändrat lite i mixen så att det inte ska bli så hårt och så att sången ska komma fram bättre. Inte säkert att jag lyckats så bra dock :)
Vi får se lite hur det blir med texten, Carro skulle fundera på det lite grand.
Det är inte omöjligt att det blir en visa med den här texten som vi ger bort men jag tyckte det var kul att prova att göra en lite ösigare version också. Passar nog inte så bra att ge bort som du skrev, en visa är nog mer uppskattat :)
Tack för att du lyssnade och kommenterade!
Yllet:
Mycket bättre med nya trumkompet.
Ska lyssna mer sen o ge lite förslag.
Om du orkar kan du bounca ner alla spår separat helt utan effekter i mono 24 bitars wavefiler. Du kan även om du vill spara som omf-fil, eller som sagt spara som separata filer. Spelar ingen roll.
Kan dra en testmix, såfall.
skickafilen:
jon@rinneby.se
mvh Jon
max:
Ursäkta det lite sena svaret, har inte haft tillgång till internet sen igår..
Oj, vad schysst! Det hade jag verkligen uppskattat :) Riktigt snällt!
Om jag sparar som en omf-fil behöver jag stänga av alla effekter som ligger på spåren då eller hur fungerar det?
Ha det fint!
max:
Hej igen!
Yllet erbjöd sig att mixa låten och det blev kanonbra tycker jag :)
Har uppdaterat trådhuvudet med den nya versionen men även sparat den gamla så att man kan jämföra. Det blev en enorm förbättring tycker jag själv!
Tack för hjälpen Yllet!
Yllet:
--- Citat från: max skrivet 12.08.2008, 18:06:31 ---Hej igen!
Yllet erbjöd sig att mixa låten och det blev kanonbra tycker jag :)
Har uppdaterat trådhuvudet med den nya versionen men även sparat den gamla så att man kan jämföra. Det blev en enorm förbättring tycker jag själv!
Tack för hjälpen Yllet!
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker om det. Det största problem med denna låten var sången, som hade väldigt mycket rum och därmed blev burkig och hård. Fick dölja detta med massa reverb eftersom det inte gick o skära bort rummet, då sången helt förlorade all focus... :)
Sen är ju ezdrummer alltid ezdrummer, man kan få det bra med lite pill, men nu är trummorna väldigt stela. Vad man kan göra är att jobba med velocityn/anslaget på varje slag, men det orkade jag inte pilla med. Jag körde ez vintage kittet, gillar inte orginal ez alls...
Smekte upp gitarrerna med lite Guitar Rig 3 för att få dem lite roligare än grundljudet, som var väldigt dovt och torrt.
Orginalversionen är väldigt torr och "middig", ville ha mer rum i min mix med en mjukare röst, och det funkade väl rätt bra. Sen är det ju alltid en smaksak vad man gillar för typer av mixar...
Just ja, sen plockade jag bort 2 gitarrer på refrängen som distade. Så här skulle man nog kunna komplettera med lite stämmor eller dylikt, ni orkar...
Hur som helst var det var en rolig utmaning, helt klart!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida