Forum > Färdiga produktioner
Caroline & Max - Genom Hela Mitt Liv
max:
LÅTNAMN: Genom Hela Mitt Liv
ARTIST/GRUPP: Caroline & Max
GENRE: Rock ?
LÅTLÄNGD: ca 3 min
KOMPOSITÖR: Caroline & Max
PRODUCENT: Jon Rinneby
EV. MEDVERKANDE: Jon Rinneby - mixning och trummor
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Vår första låt på svenska som vi håller på att spela in till min mammas 60-årskalas. Var tänkt att det skulle bli en visa först men det blev det inte.. :) Istället blev det en blandning av massa genrer!
Hur tycker ni att detta funkar? Tips på trumkomp i verserna skulle uppskattas, får inte till det riktigt..
Alla kommentarer är välkomna :)
EDIT: Ny mix av Yllet - tack så mycket :)
Ny ver:
http://www.uploading.com/files/T7DV2ZFU/genom_hela_mitt_liv_ny_mix.mp3.html
Orginal längst ner
stajo:
tjena
tycker trummorna tar lite väl mycket plats i verserna. Något förslag på trumtakt har jag inte men kanske byt till kantslag i versen. Kanske skulle det något lätt cymbalslag som markerar när caroline kommer in och versen börjar?
Medryckande och fartfylld refräng som jag tycker är bra och även mixmässigt bra, kanske testa mot slutet av låten att mixa ihop "jag såg världen på dina axlar" med "genom hela mitt liv, alltså samtidigt för en extra liten effekt. Tycker ni får till sångljudet bra nu :).
Caroline sjunger mkt bra men hon är lite på hela tiden, kanske skulle man få lite mer andrum om hon försökte sjunga lite lugnare och mjukare på verserna.
i övrigt en bra låt, gott :)
Clemens:
Ja..trummor är en knepig historia...kan också tycka att trummorna tar lite mycket plats i verserna..känns lite livlösa, blir lite bättre under refrängen..kanske byta ut virveln mot nån som inte är så tung..lite ljusare krispigare ljud möjligtvis svag rev. Referenslyssna på nån liknande låt och lyssna på arret på trummorna..brukar funka för mig... Annars bra sånginsats men något stressat här och där, kanske se över texten eller ändra lite på sången så den flyter på lite bättre.. Kanske även något mer instrument under verserna känns lite tomt.. lycka till! :)
Emulator:
tänkte faktiskt på dire straits sultans of wing i början. inte ett dugg lik melodi, men samma goa gura :) bra!
Lite höga trummor kanske i versen ja.
Sen reagerar jag på att det är för många stavelser i texten, och dessutom rätt märkligt skriven /konstig svneksa lite utöver vad konstnärlig frihet bör ge :)
"denna här" ändra till "den här"
"det finns så många" -skippa "det finns", bättre flow, färre stavelser
"som inte mig förstår"
"liv som detta här" - två lite märkliga utrryck tycker jag :)
bra annars. stajo hade bra ideer...
Men tänk på texten..försök att prata den, och det skall helst kännas som något man kunde använt i vanligt tal :)
rock on!
bra wail på slutet :)
Dividend:
Jag vet inte om kombinationen av text och musik är min kopp te, i mina öron funkar det inte tillsammans. Fast kanske..
Bra musik dock!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida