Kontrollrummet

festival 81 . omjag räknade rätt

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Tänkte..... festival o kom osökt o tänka på. fest i val, vilket givetvis leder till Moby Dick. som leder till smala susie. där Kjell Bergquist presenterar sig som Dick ... tänkte att man får utgå från Moby Dick o associera vidare tills man hittar det temat man vill ha. Dvs bygg ditt tema. och att man får poäng för både sin associations väg ( inte avgörande i storlek men..).  och hur väl man representerar den i musikalisk form. ( lite retoriska toner)

om detta verkar för enkelt får vi bygga på mer skumma saker.

:-).
att leva är att dö


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Eh... ok... :wacko:

Så om min idé är att Moby Dick var skriven av Herman Melville, som i sin ungdom rymde från ett valfångarfartyg och höll sig gömd bland kannibaler på Marquesas-öarna och därför gör en låt på temat att kannibalism borde vara en förmildrande omständighet vid mord, eftersom man inte slösar på några resurser så skulle det vara spot on alltså! :blink:

eller? :unsure:
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com

Utloggad PerfectEchoRecordings

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
Att leka med associationsförmågan känns ju väldigt kul och det blir då lätt att ta sitt skapande dit man vill. När jag läste ämnesfältet för tråden innan jag klickade in och löste associerade jag omgående till udda taktarter och tänkte att vi kanske borde lägga till i kravspecen att festivalbidragen måste innehålla något parti med en udda taktart. Jag tänker alltså någon del som inte är 4/4, 3/4, 6/8, eller så... 
"I got my motorcycle jacket, but I'm walking all the time..."


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Ja jag tänkte lite så. O skulle gärna kasta in en utmaning med 7/8 eller 10/8  om deltagarna skulle vilja.   så vore det intressant.
🧐🦄
att leva är att dö