Forum > Färdiga produktioner

Rattle/Marr/HMike/Åsa - Daybreak at Kinsale

<< < (2/8) > >>

equality:
Häftigt! Snyggt som sjutton! Snygga harmonier. Vilken bredd det är på det här forumet!
Bra insatser från samtliga men voxen första, Marres sångavsnitt skulle upp mer i mixen. Bleckblåspartiet är rysansvärt bra och påminner väl här om Händels Vattenmusik, eller är jag helt ute nu?  :o Snyggt bryt till Åsas mjukare parti, som kanske låter mer modernt än barockmusik(?). Växlingarna mellan dur och moll känner jag inte igen från den tidens musik men säkert ute på hal is även här. Fint är det i vilket fall också.
Skall lyssna ytterligare på detta.

Memphis:
Fräckt!  :) Återkommer med kommentarer. 

Edit: Sådär, tar det nu:

Intressant! :) Har inte hört något sånt här på Kr innan, kul sammarbete. Känns lite som en musikal tycker jag, själva musiken alltså, lyssnade inte så mycket på texten. Dock kändes trumpeten lite hög volymmässigt och Marres sång var bra men den kändes konstigt panorerad åt höger. (Eller vänster, vet inte om mina högtalare står rätt. :P) Gillade sånginsattserna av alla tre.  ^_^ Har inte mycket mer att påpeka. Well done allihop!  B)

Mvh

Memphis

freddy:
Kul med lite barock, även om detta verk inte känns riktigt renodlat barock. Malmsteen myntade begreppet "barock and roll" :) Kanske är detta något liknande, flörtar med nutidens musik lite i vissa partier.

Stycket tuffar på bra tycker jag och ljuden känns tillräckligt bra för att övertyga mig. Balanserat och snyggt. Bra jobbat Rattlesnake.

Marre-partiet: Sångljudet låter konstigt, burkigt och som det är inspelat i ett "dåligt rum". Tyvärr.. Sånginsatsen verkar bra i övrigt. Antar att "felet" ligger hos Marre då? Eftersom de andra två är låter bra i mixen.

HM-partiet:Inte mycket att säga här. Bra sång och framförande. Dock känns det som att viss solosång är utpanorerad när den är just solo, så man förstår att det ska komma utfyllande stämmor sen. Men vore det kanske snyggare om dessa partier mellan var centrerade för att sedan bredda när det är flertalet stämmor? Bara en tanke..

Åsa-partiet: Inte mycket att säga här heller, bra och väldigt stabil sång. En snygg avslutning på hela spektaklet. Fina stämmor också.

Emulator:
återkommer lite senare med mer feed, men spontankommentar är:

Spännande komposition, kul att ta tag i ett projekt i denna komplexiteten.

Marres sång klockrent, upp i tydlighet i mixen bara. Hmikes sång funkar ypperligt.

Åsas är brabra sjunget, fast kanske inte så barockt i stilen och stämmorna.

återkommer med djupare feedback!

Kornstad:
VA???   Var det verkligen 6 minuter redan?  Det var de kortaste 6 minuter jag upplevt på länge helt klart. Helcoolt stycke det här. Enda som jag saknar är lite mer "stort rum" på instumenten så att man får lite mer pampig känsla istället. Petitesser dock..  Riktigt bra sånginsatser från alla tre.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion