Forum > Färdiga produktioner
Rattle/Marr/HMike/Åsa - Daybreak at Kinsale
Rattlesnake:
Tack alla för bra feed. Jag trodde jag hade lyckats få till en skapligt likadan klangbild på Marrs, Hmikes, Åsas och mina stämmor (som ingen hör <_<), trots att det är olika miljöer och utrustning, men tydligen finns det kvar jobb att göra.
Clemens
Tackar, även om genren inte vanlig här tar jag åt mig. :wub:
Equality
Med tanke på att jag kallade Händel en tråkgubbe hoppas jag verkligen inte att jag har snott från vattenmusiken :o :lol:
Men jag skall leta upp skivan och kolla... Angående dur/moll-växlingarna så kan du ha rätt, det känns kanske mer som folkmusik. Har för mig att det förekommer hos Vivaldi, men jag vet inte.
Memphis
Både Marr och HM är panorerade lite åt sidan fast de är lead, jag tycker inte det känns onaturligt för den här typen av musik. Jag ville ha känslan av att det är inspelat på en teater. Trumpeten noterat.
Freddy
Renodlad barock är nog svårt att få till om man inte är född på 1600-talet, tror jag. Skulle vara kul att höra om det finns någon ny riktig retrobarock. Flörtarna med nyare musik är inte medvetna, hade nog tänkt det skulle låta gammalt.
Emu
Jo, visst är det kul med samarbeten med många involverade, lite komplext kanske men jag tror nog din gospelkör var värre att sy ihop...Ser fram emot din djupare feedback!
Kornstad
Det finns två reverb på denna, ett ganska svagt kortare lite burkigt rum som ligger på allt utan Marr och något till. Syftet var att kompensera snustorra spår mot de med inbyggt rumsklang. Sedan ett halvstort som ligger på masterregeln. Så musik och sång har precis lika mycket reverb, som det hade blivit om det vore inspelat på t ex en teater.
Ville inte ha ett större reverb då jag tänker mig detta som kammarmusik, inte de stora salarnas musik.
Verkligen kul att så många har lyssnat och kommenterat. Fick jag önska något mer vore det fler synpunkter på själva kompositionen - funkar delarna ihop, eller skulle de bindas ihop på något sätt? :)
Harmonica mike:
Tack alla som har sagt så varma saker om mitt bidrag till "skallrans" låt.
Fantastisk insats av Åsa och Marr här,bra stämmor från rattlet oxå :)
Det var kul att medverka på denna,stort tack till "Rattlesnake" för att jag fick vara med - en sak till: arret är grymt!
Mvh
Micael
oceanmusic:
Hallå där, är djupt imponerad av stycket! :) Bra med varierad sång, snygg instrumentering och fint grundtema. Det enda jag satt och tänkte när jag lyssnade igenom detta var att det kan kännas som om tre olika teman är ihopjoxade men det är en petitess i sammanhanget. Jättebra jobbat alla som var med! :)
stajo:
det var snabba 6 minuter :).
har inget att klaga på förutom mix av mar's sång, eller inspelning av den, mar testa från alla håll på micken och se varifrån det blir varmast, det skall väl inte vara så men märkte själv att min lät mycket bättre från ett visst håll :blink:.
Alla sjunger kanon och kompositionen är snygg och variationsrik, kul att lyssna på
Tokai:
De flesta här har redan sagt vad som ska sägas, som t.ex att första sången är för låg i förhållande till stråkarna
Skönt barocktema efter första sången. Verkligen typiskt svulstigt, med cembalo, trumpeter och HM i all sin pompösitet. Kan verkligen se honom framför mig. Bra att det inte är så uppskruvat i volym (limiterat) - denna typ av musik kräver dynamik.
Men tycker att sången är för låg, framför allt Marre, men även Åsa. Är också lite tveksam till valet av reverb. Lite för mycket svansar. Men Harmonicas har bra efterklang. Sista partiet känns som att det inte hänger ihop med övriga. Blir mer musical än opera. Detta var verkligen ett prov på intressant samarbete. Alla tre sångarna har ju olika karaktärer på sången. Hade önskat som nån sa att alla körde loss i slutet i nånslags slutrefärng med pompa och ståt. Otroligt snyggt jobbat!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida