Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Sinfonia Morfeus
Memphis:
Tjena Per!
Denna gillade jag. Inte något som satte sig direkt kanske men bra orkestrerat! Det lät mer sammanhållet än vanligt, inte lika slumpmässigt som det kan bli ibland. :) Partiet vid 80s med stacatto stråkar i bakrunden tyckte jag var ballt. :) Det hela skulle passa väldigt bra i någon krigsfilm, The last Samurai 2 kanske" :rolleyes:
:D
Mvh
Memphis
Dividend:
Tack memphis..
Del två är här! :)
http://www.dragoncolour.com/dividend-morfeus-m2-03.mp3
(eller iallafall ett utkast, nationalromantisk-kines-sak. Ganska ok tycker jag!)
Tanken är att göra en sammanhängande sak i 3-4 delar under lika många nätter ;) Ja, jag har fuskstartat lite...
Light Head:
Jag är astrött och har ont så in i hvt i min vänstra fot.. stukade den när jag gick upp i natt,,, hoppas att inget är allvarligt skadat, inget mer än mitt självförtroende.
Men men,,
Bra komponerat, som vanligt, dock fick jag en hel del tankar som kanske kan vara intressanta att testa?
Tänkte ungefär: Du plockar bort alla horn, cymbaler och timpani, för att göra kompositionen riktigt "soft". När du tagit bort allt detta så lägger du en riktigt vacker och enkel stråke över hela kompositionen.
En tanke till,, det känns som många heltoner som spelas i rad, eller som om du satt "quantize" på 1/1,, oki, på 1/2 i alla fall. Försök att få till lite mer melodier?
Imponatorfaktorn avtar inte på dina kompositioner! Trots att du är mycket produktiv och du håller dig i samma fåra för det mesta. Kanske de "små" utsväningarna med tomtar och troll som bibehåller det spännande och oväntade? (flummig, förmodligen pga att min fot värker så in i hvt, eller något...)
Dividend:
Att bara ha stråk var min tanke från början, i alla fall första halvan. Tack du!
Sen kom där massa trumpeter och horn från ingenstans, ;)
Skall kolla om man inte kan lägga nån enkel fiol eller cello som broderar lite!
Tack för lyssning, och för bra kritik, och hoppas du ringt vårdcentralen än ;)
Dividend:
Nu är del 3 här! :)
http://www.dragoncolour.com/fanfare-05.mp3
(finns även i trådhuvudet)
Återkommer om jag inte kan somna :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida