Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Sinfonia Morfeus
Dividend:
LH: Kul att du gillade. :) Intressanta infallsvinklar där :D
--- Citat från: Marruschkka skrivet 08.09.2008, 13:35:40 ---Jadu...ett lååångt stycke detta, att smälta och ta intryck av :)
Efter ett par lyssningar så är det del 3 (från 5:35)som verkligen fastnat på riktigt hos mej, enormt vacker melodi åt det folkloristiska hållet-sånt går alltid hem här :P
--- Slut citat ---
Tack MArr! Ja, den är lång, 18 minuter på 36 timmar (minus ett par sovandes), men kul att ni orkar igenom det iaf ;)
Själv har jag upptäckt att den är utmärkt att sova till! Ger helsköna drömmar :D
Del 3 och den avslutande är nog mina favoriter också, så kul att 3:an gick hem. Den skrevs i relativt piggt tillstånd :D
Marruschkka:
Ett tillägg då, på denna fantastiska symfoni..som nog kräver en del lyssningar, så var det för mej i alla fall ;)
Några gånger senare så är det del 3 (från 5:35)som verkligen fastnat på riktigt hos mej, enormt vacker melodi åt det folkloristiska hållet-sånt går alltid hem här..men 4:an förstärker det nationalromantiska draget..och även partiet från 11:00 är i samma favoritgenre :P
Så herrn kan :wub:
/Marr
oceanmusic:
Nu har jag lyssnat delvis... Vet inte om jag är ensam men oj vad mono det hela är?
Det jag tror är delarna kommer här kommenterade var för sig.
Del 1. Känns först lite försiktig, trevande, ouvertyrkänsla. Sedan brakar det loss rejält.
Del 2.Nu kommer "ritten över fälten". Mycket energi, ditt melodispråk och inte minst EWQL känns igen. Snygga och mäktiga stråkar (mfl?)
Del 3. Börjar lite ödesmättat mäktigt. Smyger igång, markerar något nytt från förra delen. Lite mer återhållsam instrumentering. Snygg soloblås, fin kontrast till kompet. Sedan kommer landskapkänslan in igen, lite Sagan om Ringen bilder.
Del 4. Snyggt! Gillar att du har använt slaginstrument! :-) Likt de förra växer det mot slutet.
Del 5. Annat tema, snyggt! Du har fått till "motspelet" fint är, gillas! Lite amerikanska västerntongångar?
Del 6. Oj, denna gillar jag! Ursnyggt pizzicato i början! Svepande, böljande, väldigt mycket filmmusik i mina öron. Gillar höga stråkar i kombination med fin bakgrund.
Del 7. Här rundar vi av. Piano och cello, snyggt! :) Rullar upp i en mäktighet med hela orkesterna nästan. Böljande, vackert.
Imponerande komposition tycker jag! De problem som finns är i huvudsak två, dels att det är MONO!, vilket gör att orkestrering inte alls kommer till sin rätt, dels att det är få i orkesterns som är overksamma. Kanske skulle minska antalet samtidiga instrument lite mer, skulle kunna skapa mer dynamik i stycket(na).
Men snyggt var det! :-)
freddy:
Laddade ner hela verket nu, så ska jag lyssna ordentligt. Återkommer med feedback på denna mastodont.
Dividend:
Fan! :blink: Stereoversionen kommer i kväll eller under helgen :)
Tack för påpekandena oceanmusic, och välkommen åter freddy! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida