Forum > Färdiga produktioner

Memphis - Adventures on the Caribbean

<< < (2/9) > >>

Dividend:
I'm back.

Nåt jag stör mig på här är trummeriet, jag VET att du vill att det skal ha drag av filmmusiken som den låter i nutida film, men det gör låten svår att bara "lyssna till". Alltså egentligen ingen kritik, men jag hade gjort det mer avskalat på den sidan.

Oboen spelas så oboeisten verkar få slut på luft och blåser upp lungorna :) Gillar dock oboe-partiet enormt! med altfiolen (?) som tar över!

Mina två negativa cent. ;)

Annars 5/5

Yllet:
Detta låter ju kalas helt enkelt, jättebra jobb med pluggarna verkligen. Men varför så kort? Minst 10 min ska det ju vara :(

Kan sakna lite mer botten och kraft i trummorna dock.

mvh Jon

Memphis:

--- Citat från: Dividend skrivet 31.07.2008, 10:11:50 ---I'm back.

Nåt jag stör mig på här är trummeriet, jag VET att du vill att det skal ha drag av filmmusiken som den låter i nutida film, men det gör låten svår att bara "lyssna till". Alltså egentligen ingen kritik, men jag hade gjort det mer avskalat på den sidan.

Oboen spelas så oboeisten verkar få slut på luft och blåser upp lungorna :) Gillar dock oboe-partiet enormt! med altfiolen (?) som tar över!

Mina två negativa cent. ;)

Annars 5/5

--- Slut citat ---

Tja igen Per. :) Intressant påpekning om trummorna, det ligger kanske nått i det. Om man vill göra orkestermusik som bara skall vara för lyssning så skall man nog skala av det så det bli lättare att lyssna på. Men du har rätt, här ville jag brassa på för att få det låta nutida "filmiskt". Skall ha detta i åtanke  :)

Hehe, ja du har nog också rätt angående att Oboen. Det kanske är tufft att spela detta IRL. Det är ju ett tungt och svårspelat instrument, mycket att tänka på. :) Väldigt roligt att du lade märke till att fiolen kom och tog över oboens stämma. Jag gjorde först oboenstämman, sedan lade jag på en låg stråkstämma och lät dom sedan helt enkelt byta stämmor, blev rätt cool effekt. (Fast oben en oktav upp då.) Men tack för ärliga och konstruktiva kommentarer! Uppskattas.

--- Citat från: Yllet skrivet 31.07.2008, 11:12:59 ---Detta låter ju kalas helt enkelt, jättebra jobb med pluggarna verkligligen. Men varför så kort? Minst 10 min ska det ju vara :(

Kan sakna lite mer botten och kraft i trummorna dock.

mvh Jon

--- Slut citat ---

Tack så jättemycket. Ja, det har varit mycket pill för att få det låta bra och varför så kort? Tja, jag har hållt på så länge med den och orkade helt enkelt inte mer så den fick bli en kortis. Men jag tror ändå jag skall fortsätta faktiskt, jag lyckades få rätt bra teman som man kan bygga vidare på. Så du tyckte det saknades kraft i trummorna, ja, om detta verkligen skulle varit i en riktig film så skulle man nog fått fixa det ännu kraftigare men hur vet jag inte riktigt. :rolleyes: Kul att du också gillade det.  :wub:

Tack igen!

Mvh

Memphis

Harmonica mike:
Tjena Memphis.

Ja men det här var ju hur bra som helst.Håller med Yllet om att stycket kunde ha varit längre..
Skitsnygga sound,jag har oxå ewqlso - men så här bra har jag inte fått det att låta ..än :)
Dividend har en liten point om drumsen,så jag snor en halvpinne..Skämta ba,det blir full pott :D
Trots trummorna..

5/5 helt klart

Mvh
Micael

Memphis:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 31.07.2008, 12:52:23 ---Tjena Memphis.

Ja men det här var ju hur bra som helst.Håller med Yllet om att stycket kunde ha varit längre..
Skitsnygga sound,jag har oxå ewqlso - men så här bra har jag inte fått det att låta ..än :)
Dividend har en liten point om drumsen,så jag snor en halvpinne..Skämta ba,det blir full pott :D
Trots trummorna..

5/5 helt klart

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Tja HM! Tackar ödmjukast för dina ord. Skall göra den längre, lovar..  :ph34r:  :D

Mvh

Memphis

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion