Forum > Färdiga produktioner
Memphis - Adventures on the Caribbean
stajo:
5/5 här också :). Nog har du lyckats med det du tänkte tycker jag allt.
Går en trend här på forumet tycker jag...
Gillar också oboen... Allt låter väldigt äkta.
gott
Memphis:
--- Citat från: stajo skrivet 31.07.2008, 14:29:24 ---5/5 här också :). Nog har du lyckats med det du tänkte tycker jag allt.
Går en trend här på forumet tycker jag...
Gillar också oboen... Allt låter väldigt äkta.
gott
--- Slut citat ---
Oj, en till! :) Tack Stajo. En trend? Du syftar på mycket orkestermusik på Kr antar jag. :rolleyes: Jag började iofs med den här för över 2 månader sedan. :) Har inte alltid haft tid och när jag väl haft det så har jag inte kommit någon vart men så i förrgår så tog det fart. Kul att du också gillade den.
Mvh
Memphis
Clemens:
Snyggt! Hans Zimmer tillhör absolut en av favoriterna i den här genren..låter hur bra som helst!...kan nog tycka även jag att den borde vara lite längre...gav mersmak..men vet hur mycket energi man man måste lägga ner för att få det att låta så här bra, men det brukar vara värt i slutändan :)Bra jobbat!
Tokai:
Galet bra detta!
Instrumenteringen är ju i klass med kända filmmusikkompositörer! Känner för att svinga med svärdet och klättra i linor.
Kom lite att tänka på ett gammalt amigaspel som är ett flipperspel där en av banorna hade ett sjörövartema. Men ljudmässigt var det ljusår från detta. Imponerande! :lol: :lol:
Memphis:
--- Citat från: Clemens skrivet 31.07.2008, 17:03:07 ---Snyggt! Hans Zimmer tillhör absolut en av favoriterna i den här genren..låter hur bra som helst!...kan nog tycka även jag att den borde vara lite längre...gav mersmak..men vet hur mycket energi man man måste lägga ner för att få det att låta så här bra, men det brukar vara värt i slutändan :)Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Tja Clemens! Tack så jättemycket föer ditt beröm!. Jorrå, Zimmer har gjort mycket fantastisk musik, beundrar honom som kompositör. :D Jo, det e mycket jobb och lite därför blev den kort men skall som sagt nog göra den längre. Tack igen. :)
--- Citat från: Tokai skrivet 31.07.2008, 17:39:15 ---Galet bra detta!
Instrumenteringen är ju i klass med kända filmmusikkompositörer! Känner för att svinga med svärdet och klättra i linor.
Kom lite att tänka på ett gammalt amigaspel som är ett flipperspel där en av banorna hade ett sjörövartema. Men ljudmässigt var det ljusår från detta. Imponerande! :lol: :lol:
--- Slut citat ---
Jösses, vad mycket beröm då.. :wub: Tack Tokai, ja, det är ingen som hindrar dig från att svinga med svärdet o klättra i linor.. :rolleyes: (Som valhagen ^_^) Ja, på tal om gamla spel så finns det ju faktiskt många bra låtar som gjordes då och det dåliga ljudet har ju sin charm. Vill tipsa om en kille från Canada jag har kontakt med och som gör orkester-covers av 8-bitars-musik. Kul och Inspirerande. :) http://www.myspace.com/8bitphilharmonic
Tack alla för lyssnig och för era ord.
Mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida