Forum > Färdiga produktioner

Memphis - Adventures on the Caribbean

(1/9) > >>

Memphis:
LÅTNAMN: The Final - Adventures on the Caribbean
ARTIST/GRUPP: Memphis
GENRE: Orkester/Klassiskt/Filmmusik
LÅTLÄNGD: Typ 2:30
KOMPOSITÖR: Memphis
PRODUCENT: Memphis
EV. MEDVERKANDE: Memphis
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Tja ärade grottfolk på KR.  :) Här har jag ett stycke som tagit ett tag att skriva. Min tanke var att göra ett tema som skulle kunna passa till filmerna Pirates of the Caribbean. :ph34r: och utan att det skulle låta för mycket som Hans Zimmer.  :rolleyes:

Några åsikter om produktion eller komposition?

Edit: Glömde mallen.

Mvh

Memphis

Dividend:
Det låter som en handling i nån modernare piratfilm ja. Fina harmonier, fina melodier, och fint trixande för att få det väldigt verklighetstroget! (Och nice oboe med :)

Jag får återkomma efter några lyssningar!

Eddi:
Detta är bara helt fantastiskt jag SER hela orkestern när jag lyssnar - till och med skotten med kilt som slår ihop cymbalerna. Verkligen bra - får man fråga vad du kör med för instrument - jag skulle gärna vilja ha dessa.
Eko

Memphis:

--- Citat från: Dividend skrivet 30.07.2008, 01:13:13 ---Det låter som en handling i nån modernare piratfilm ja. Fina harmonier, fina melodier, och fint trixande för att få det väldigt verklighetstroget! (Och nice oboe med :)

Jag får återkomma efter några lyssningar!

--- Slut citat ---

Tack Per!  :) Schysst att du tog dig tid o lyssna och kommentera. Orkestermusik är verkligen skitkul (men svårt :rolleyes:) att göra. Vi får snart göra ett sammarbete tycker jag.  :)

--- Citat från: Eko skrivet 30.07.2008, 02:59:06 ---Detta är bara helt fantastiskt jag SER hela orkestern när jag lyssnar - till och med skotten med kilt som slår ihop cymbalerna. Verkligen bra - får man fråga vad du kör med för instrument - jag skulle gärna vilja ha dessa.
Eko

--- Slut citat ---

Oj oj.  :wub: Tack så mycket Eko, kul att höra att det var så beskrivande. Jag använde samma biblotek som Dividend, EWLSO Gold men det tar ändå lång tid att få det helt realistiskt även när man har bra ljud. Mycket pill och tålamod.  :) Tack igen för lyssning och kommentar.

Mvh

Memphis

Kornstad:
Hur tusan får man pluggar att låta så här bra??   Detta måste jag börja att leka med helt klart.
Kan absolut nada om klassisk musik i dagsläget, men det är ju aldrig för sent att göra bättring.

Det här var riktigt skönt och skulle passa perfekt som filmmusik.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion