Forum > Färdiga produktioner
Elof - Enemy Love
Markus Broberg:
Holy shit, svinbra ända från början till slut:)
Jag blir till och med så glad att jag ska bränna skiten till bilen:)
Elof:
Nu är en ny version uppe!
Bara lite småpill. Mer runt 300hz i ackeguror, mer kör, backade lite på masterlimitern.
Kul att folk gillar det. Jag vill verkligen få skiten till radio, man får väl nätverka lite ;)
Jag tror att jag mest skriver "mellanlåtar". Har svårt att få det hittigt utan att det blir äckligt, men det kanske kommer det med...
Harmonica mike:
Tjena Elof.
Visst låter detta bra! Proffsigt så det skriker om det,jag höll på att flyga av stolen då jag sitter en halv meter från mina monitorer och hade nyss lyssnat på ett klassiskt stycke som var betydligt lägre i volym :ph34r: :lol:
Egentligen är det bara ett fel..Du har ju varit med ett tag här och på färdiga så lägger vi upp en mall(regler för forumet enligt överbossen Tsmalmbe) för hur det skall se ut i låt presentationen..typ:
Låtnamn:
Artist:
Kompositör:
Text:
Ev,medverkande:
Format:
Inspelnings år:
Status:
Låtlängd:
Eller vad du nu vill komplettera med:
Det är alltid trevligt att läsa tråden då - så man får lite på fötterna innan man lyssnar så att säga,så fixa det är du snäll för allas trevnad..
Mvh
Micael
Elof:
Ahhh, tack Mike för att du påminde mig, nu har jag uppdaterat första inlägget. Jag var så uppe i varv vettu :rolleyes:
Ja, jämfört med klassiskt har det nog rejäl volym. Nu har jag backat lite på limitern, för att få fram virveln lite bättre, men det är absolut ingen jätteskillnad. Fast du kanske laddade ner den nya version :ph34r:
Yllet:
Jaha du elof, nu har jag lyssnat på version 1 och 2... så det är den senaste jag hänvisar till...
Allt låter precis som det ska, det är lixom lagom av allt utan att bli sådär tråkigt svenskt :)
Inte en av dina starkaste låtar för mig, även om den har klar hitpotensial (Hell är min favvis, eller Morning sun)
En annan tanke som slog mig när jag lyssnade igenom dina låtar är att de är lite som popens motsvarighet till musikens jazz... Dvs jag tror att många musiker uppskattar din musik för att den är så pass avancerad, men samtidigt bra producerad och ganska... rakt fram. Vidare tycker jag du har kommit ett steg närmre en bredare publik med denna låten, då den är lite mer lyssningsvänlig för "vanliga" människor med. Fortsätt på detta spåret...
Snyggt jobbat
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida