Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Houseboat
Tokai:
Jaha, så var det dags för husbåten igen. En udda låt vad beträffar mig, trodde aldrig att denna ganska monotona låt skulle fastna. Det var ett experiment, men det verkar ha funkat rätt så bra.
Tjena och tack Wernis, skitkul att du gillar. Och visst kan man säga det inte bara är ett ackord, men beror lite på vad man lägger in i ett ackord, som sus och 7:or ( A, Asus, A, A7), det är alltså basen som bildar dessa ackord.
Hej ydderF!
Tack för kritiken och att du gillar vissa delar av musiken. Vad gäller sången så förstår du väl att jag sjunger med en sydafrikansk dialekt <_<
Dividend:
Ja, detta är bra! Som sagt, mer än ett ackord ;) men det gör inget. Lägger denna i mysmappen, om den är färdig så?
Tokai:
Hejsan Dividend!
Roligt att du gillar den igen och att den får mysa till sig lite.
Blir nog inga fler ändringar. Har tagit lärdom av många här. Nästa gång jag gör nån liknande låt kanske jag försöker får sångaren mer som en del i grupp och inte så framträdande, eller så "direkt" som ydderF tycker.
mahan tyckte också att låten skulle må bra av nåt slags livesound med lite delay, typ, som att orkestern står på en sandstrand och lirar. Kanske kan va nåt, vem vet.
Men ett tag framöver blir nog lite mer pop tror jag
asti:
Väldigt fin mix och arr! Röster och instrument är lätta att urskilja.
Gillar speciellt trumljuden - slutet är snyggt!
Jag har bestämt mig för att oavsett hur bra jag tycker en låt är så ska jag alltid försöka ha
någon konstruktiv kommentar, men här var det rätt svårt!
Det jag kan komma på är väl bristen på variation - kunde varit ett "stick" eller en paus någonstans!
Kul låt och text!
Marruschkka:
Det svänger ju.. :P
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida