Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Houseboat
stajo:
tycker också det låter härligt. Bra luftig och tydlig mix. Jag är också förvånad över att jag kan sitta och lyssna på ett ackord i fyra minuter utan att tycka att det blir tråkigt.
Tokai:
Kornstad: Kul att du diggar. Anledningen till att låten håller i nästa 4 min beror nog på att själva melodin är hämtat från en annan låt som innehöll betydligt fler ackord. När jag tog bort alla utom grundackordet som finns dom liksom kvar där ändå fast ohörbart, och skapar harmonier i det tysta, sas. Väldigt intressant experiment.
Clemens: Tackar. Mitt svar till dig är samma som till Kornstad
Memphis: Är lite inne i otippade låtar nuförtiden. Den förra var ju Mexicoinspirerad. Testar lite allt möjligt. Härligt att du diggar.
stajo: mixen fick jag till utan att göra så mycket. Gitarrena, basen, percussion - allt bara föll på plats. Jag satt inte många timmar med detta. Det var helt spontant. Nu var ju själva låten med text och sångmelodi redan skriven för länge sen men idéen att koppla den till när jag mest satt lekta med olika gitarrfigurer på ett monotont sätt slumpade sig på rätt sätt. Det är kul när det funkar så. Ibland blir mixen kanske bäst när man inte trixar så mycket. Men därmed inte sagt att det finns en hel del eq och comp på olika kanaler genom min Liquidmix och sedan delay och springreverb. Sen tycker jag fade outen är rätt snygg, om jag får säga det själv. Ganska typisk för en sån här känns det som.
Yllet:
Mums detta är superhärligt. Känns nästan lite som en mild version av mitt favvoritband Vampire Weekend, om du inte hört dem kolla upp genast!
0:54 sticker i öronen, milda till triangeln eller vad det är. Den behöver inte vara så panorerad heller och kan sluta spela i vers 2... Den tar påtok för mycket fokus nu, främst av dessa anledningar.
Skitbra text och kanon sång.
Mixen i övrigt fungerar hur bra som helst. Sparsmakat och trevligt.
Bland det "bästa" jag hört på ett tag på forumet
stajo:
--- Citera ---stajo: mixen fick jag till utan att göra så mycket. Gitarrena, basen, percussion - allt bara föll på plats. Jag satt inte många timmar med detta. Det var helt spontant. Nu var ju själva låten med text och sångmelodi redan skriven för länge sen men idéen att koppla den till när jag mest satt lekta med olika gitarrfigurer på ett monotont sätt slumpade sig på rätt sätt. Det är kul när det funkar så. Ibland blir mixen kanske bäst när man inte trixar så mycket. Men därmed inte sagt att det finns en hel del eq och comp på olika kanaler genom min Liquidmix och sedan delay och springreverb. Sen tycker jag fade outen är rätt snygg, om jag får säga det själv. Ganska typisk för en sån här känns det som.
--- Slut citat ---
precis jag tänkte kommentera det, jag brukar vara allergisk mot fade outs men här sitter den fint. Det beror nog också på sättet du gör den, det känns genomtänkt!
stajo:
oj oj... här blev det en dubbelpost :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida