Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Houseboat
Tokai:
Hallå på Er!
Tänkte först lägga upp den här på Ofärdiga demos men fick inte till det med box.net. Tycke det lät dåligt med flashplayern. Så den får väl hamna här. Ett experiment mao med ett ackord och lite inspiration från Sydafrikansk musik inbillar jag mig. Frågan är: Blir det för tjatigt med nästan ett ackord?
Omarbetad 2009-10-09!
LÅTNAMN: Houseboat
ARTIST/GRUPP: Tokai
GENRE: Sydafrikanskt
LÅTLÄNGD: 3.50
KOMPOSITÖR: Staffan Widmark
PRODUCENT: samma
EV. MEDVERKANDE: samma
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Eddi:
:D Fullständigt briljant Tokai och din röst kommer fram kanon - ja inte bara den utan en hel negerstam i bakgrunden härligt och inte alls jobbigt med ett ackord tycker jag.
Eko
Dividend:
Alltså, detta är bra.
Får mest kubanska BElafonte-vibbar av nån anledning dock :blink:
equality:
Oj! Urläckert. Tar mig tillbaka till Syd-Afrika. Tycker du har fångat atmosfären perfekt. Luftigt och tajt. Gillar hur den högra guran svarar den vänstra. Lyssnade mycket på musiken söder om Sahara när jag håll på med kortvågslyssning på 70-talet. Många av låtarna, vad jag minns, låg ju malande på ett och samma ackord precis som din. Vad som slog mig också var att låtarna alltid gick i dur och de blixtrande gitarrsolona. Minns också en jäkligt bra platta från Kebnekaise, "Ljus över Afrika" med Kenny Håkansson på delayad elgura och vilka solon!
Emulator:
inga problem med ett ackord alls :)
Arret KUNDE få lite mer smyckning här och var för att få det hela mer intressant.
Ett problem "hittar" jag, och det är på vissa "houuuuuuuuse". Verkar som det ligger precis på din nedre tröskel?
Något man kan testa frö att jämna ut är att sutomatisera ett tjockt reverb under själva "house" och kapa det, så att det inte blir nån efterklang.
I övrigt, klockrent. tyckre du gjorde detta bra. micen låter klar och fin, snygg triangel oxo.
tummen upp!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida