Forum > Färdiga produktioner
Clemens/Shades of the Past
Clemens:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 29.07.2008, 20:13:21 ---Drömskt ljudlandskap det här...härliga harmer..snyggast blir det från 2:30...gillar detta skarpt :D
Men lite för mycket..reverb, eller eko..delay...nåt är det som en aningens grötar till den annars sååå vackra ljudbilden.
Genesis-influerat ja, men alldeles eget ändå.
Karl här på sång? ;)
Bravo, ska följa den här!!
/Marr
--- Slut citat ---
Hej Marr!
Kul att du gillar men får lite dåligt samvete..har inte jobbat igenom denna som man borde..div spelfel
och ljudval som inte funkar helt hundra vilket bidrar till en obestämdbar "grötighet". men i bland känns det bra att försöka avsluta nånting som bara legat.. :)
Clemens:
--- Citat från: Eko skrivet 29.07.2008, 20:20:54 --- :D Ja det var en glad låt ok lite genesis men inte det första man tänker på tycker jag snarare någon västindisk ö och karneval eller nåt. Blir nog bra med sång också.
Eko
--- Slut citat ---
Hej Eko!
Ja där ser man vad musik kan framkalla olika bilder...Tack för lyssning!
karl:
ja det är den senare eran vilket inte betyder dåligt raktigenom....du lyckas fånga feelet i sounden som gällde och det låter soundmässigt som "follow you follow me" vilket fortfarande är en bra låt och på slutet av låten blir det mer Collin's soloplattor som råder...ytterst kompetent spel och komposition som kräver att man är insatt i genren ...klart impad, be Nad om sång :) / karl
oceanmusic:
Grymt bra! :) Hör definitivt en sångstämma på denna. Något som dock får låten att vända lite upp och ner är den ovanligt plastiga blåssynten som för min tankar till Howard Jones, hyfsat långt ifrån Genesis...
Men annars har den i mina öron stora möjligheter att bli något stort. :)
equality:
Introt påminner om något intro i en Ted Gärdestadlåt (Låt kärleken slå rot?). Lättlyssnat och prydligt som en signaturmelodi till en amerikansk tv-serie varför jag kommer in på andra tänkbara influenser som Dave Grusin? Ljudvalen är läckra och det är verkligen tjusigt proddat. Svår genre. För att plöja i middle-of-the-road-fåran skall det till något sjusärdeles extra för att det skall lyfta ordentligt om man nu vill att det skall göra det, ett häftigt stick eller sångmelodi som är så pass originell att den på något sätt bryter totalt med denna backing. Jättekul att det görs sådan här musik fortfarande och mysigt att lyssna till men det blir i mina öron lite för tillrättalagt och förutsägbart för att fastna.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida