Forum > Färdiga produktioner

Clemens/Shades of the Past

<< < (3/6) > >>

freddy:
Låter lite tv-serie intro/Yanni. :D Du har väl fått den stämpeln av mig sedan tidigare. Men Yanni är bra. Men detta låter som något från en av hans skivor. Skön musik, tänker inte alls "progg" dock, detta känns alldeles för rakt och straightforward på något vis.

Bra lirat och sköna melodier! 

Clemens:

--- Citat från: karl skrivet 30.07.2008, 12:14:21 ---ja det är den senare eran vilket inte betyder dåligt raktigenom....du lyckas fånga feelet i sounden som gällde och det låter soundmässigt som "follow you follow me" vilket fortfarande är en bra låt och på slutet av låten blir det mer Collin's soloplattor som råder...ytterst kompetent spel och komposition som kräver att man är insatt i genren ...klart impad, be Nad om sång  :)  / karl

--- Slut citat ---

Hej Karl...

Står och väger lite nu..antingen välja att göra mer progg av det hela  eller så blir det lite softare, får se...tack för lyssning!

Clemens:

--- Citat från: oceanmusic skrivet 30.07.2008, 16:08:52 ---Grymt bra!  :) Hör definitivt en sångstämma på denna. Något som dock får låten att vända lite upp och ner är den ovanligt plastiga blåssynten som för min tankar till Howard Jones, hyfsat långt ifrån Genesis...
Men annars har den i mina öron stora möjligheter att bli något stort.  :)

--- Slut citat ---

Hehe..Howard Jones..ja du har helt rätt..har inte mycket att göra med Genesis..och var från början en lite mer Collinsbaserad
låt och arrad på så sätt..men har efterhand försökt gå mer åt progghållet med denna låt..f%n så svårt att ändra arr sådär mitt i processen..men kul..och skall väl försöka dra den dit..tydligare progg alltså.. Tack!

Clemens:

--- Citat från: equality skrivet 30.07.2008, 16:56:53 ---Introt påminner om något intro i en Ted Gärdestadlåt (Låt kärleken slå rot?). Lättlyssnat och prydligt som en signaturmelodi till en amerikansk tv-serie varför jag kommer in på andra tänkbara influenser som Dave Grusin? Ljudvalen är läckra och det är verkligen tjusigt proddat. Svår genre. För att plöja i middle-of-the-road-fåran skall det till något sjusärdeles extra för att det skall lyfta ordentligt om man nu vill att det skall göra det, ett häftigt stick eller sångmelodi som är så pass originell att den på något sätt bryter totalt med denna backing. Jättekul att det görs sådan här musik fortfarande och mysigt att lyssna till men det blir i mina öron lite för tillrättalagt och förutsägbart för att fastna. 

--- Slut citat ---
Hej!

Tycker du sätter fingret på den ömma punkten.. väldigt lätt att det blir för polerat och för bra ljud, tänker fortsättningsvis
försöka "gå ner mig" i ljudsammanhangen ,alltså lite mer Lofi på mellotronljud och dylikt...men även gå lite längre bak i tiden
när det gäller arr, spelsätt, låtskrivande..kanske i slutet av sjuttiotalet och en bit in på åttiotalet..ja ja får se hur det går.. Tack :)

Clemens:

--- Citat från: freddy skrivet 30.07.2008, 18:13:11 ---Låter lite tv-serie intro/Yanni. :D Du har väl fått den stämpeln av mig sedan tidigare. Men Yanni är bra. Men detta låter som något från en av hans skivor. Skön musik, tänker inte alls "progg" dock, detta känns alldeles för rakt och straightforward på något vis.

Bra lirat och sköna melodier! 

--- Slut citat ---

Ja.. men progg är ett vitt begrepp..skall bli tydligare på den punkten. :)..får lägga in lite taktprylar så kanske man hamnar där...
Tack för lyssning!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion