Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Marruschka & JayThomas - Comfort

<< < (6/8) > >>

stensdotter:
Klar österländsk touch, som alltid när Dividend är kompositör  ;) Härligt, blir alltid berörd av det. Måste vara mitt tidigare liv i Kina som spökar. Det är sant - jag har minnen från det livet och det är skumt....

Marruschkka - vilken skön altstämma du har :-) Nu har jag hört dig i några klassiska stycken o jag längtar efter att få höra din kraftfulla röst i en rökig rock'n roll eller liknande. Hoppas låtskrivare från andra genrer nappar.

Hoppas vi kan ses snart, det var ett tag sedan. Och ta ett par glas vin o sjunga o ljuga *fniss*.

Bra jobbat allihop!

Marruschkka:
Jag vill tacka Lighthead för en jättefin kommentar på denna, till Anna-du-kan-väl-stanna (här!) samt till Stajo:P

Blev jätteglad över era ord, Divis musik med lite orientaliska inslag oftast, är verkligen speciell, tacksamt att lägga melodier till, har jag märkt, så en stor eloge till honom för hans härliga musik ;)

Och du Anna: Vi tar alla detaljer sen per telefon eller nåt..hihi..ang. musikinriktning och sånt..man är ju rätt flexibel,som du vet, ungefär som du då!

/Marr

Rattlesnake:
En udda låt som växer för varje lyssning. Den är lite spretig i början, lite tekniskt ofullständig också med lite puffljud om sången och stolpig klarinett. Men sedan växer den och instrumenten flyter ihop till en helhet. Gitarren eller om det är en plockande harpa stör lite till en början men man förlåter den också efter en stund. Marre sjunger gudomligt bra, och nog är SM58:an ett lyft, diskanten känns mindre färgad. Melodin är väldigt ovanlig men fin och passar superbt till resten. Vem har gjort texten? Det är vacker poesi.

Själva stycket är egentligen ganska skumt, med stråket som bygger klanger som är på gränsen till vad hjärnan klarar hålla som harmoniska, men det är på rätt sida och tonerna retas bara då och då.

Mixen är kanon, allt låter väl avvägt.

Dividend:
Tack Rattle. Texten är min.

Tokai:
Jättebra! Älskar Marres röst med det härliga vibratot. Har inte lyssnat på andra versioner, likabra det. En klassiker! Grymt bra jobbat!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion