Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Marruschka & JayThomas - Comfort

<< < (3/8) > >>

Fredrik Karlsson:
Är inte Jay Thomas kvar på forumet längre?

Dividend:

--- Citat från: Yllet skrivet 02.08.2008, 20:58:31 ---Hej, mysigt intro.

Sången är på tok för låg och har ingen botten alls? Blir bara ett svagt väsande i bakgrunden... Men det finns kanske nån tanke med detta? Nu får man verkligen anstränga sig för att höra vad som sjungs. Om nu sången ska vara ett instrument borde det i alla fall vara lika starkt, nu ligger den svagast...

Snygga harmisar i övrigt!

/Jon

--- Slut citat ---

Hej du! Tack! Sången skall höjas ;)

Fredrik Karlsson: Det får Jay svara på ;) (Moment 22  :unsure:

david: Tack för kommentarer till alla tre. :) Stråket kan nog vara lite för segt på nåt ställe ja.

Tack!

MaxB:
Tycker helheten är mycket bra men känner att sången skulle mixas på annat sätt. Den är tunnare än den ska vara - gissar att nån effekt snor kraften från den mäktiga sångrösten.
Är det onödigt mycket kompressor kanske? Jag vet inte. Nånstans fick jag för mig att det finns en deesser som gör mer än den egentligen ska. Kan det finnas en sån med också?

MaxB:

--- Citat från: Fredrik Karlsson skrivet 03.08.2008, 12:13:51 ---Är inte Jay Thomas kvar på forumet längre?

--- Slut citat ---

Han lever och frodas på alla sätt och vis men har inte riktigt tid att sitta framför datorn så mycket som han gjort tidigare.

Harmonica mike:
Hej Per.
Missat denna tidigare...Lyssnar på senaste verren..Det låter rätt bra,men Marrs röst är sabbad med ett överdrivet reverberande..Vem har mixat det,du eller JT? Reverb svansen är typ sju kilometer lång..Kapa till cirkus en halvmeter så kommer det att låta betydligt bättre,sen måste hon upp i VOLYM..Reverb rummet låter inte så tokigt,inte så burkigt med andra ord,men svansen...njäääeee! Däremot sjunger du riktigt riktigt bra här Maria,men nån måste ratta/rätta till rummet i det här lite..

Annars ett känslosamt och bra stycke detta.Jag gillar introt(givetvis hela låten oxå)då det sätter en grym feeling direkt - mycket snyggt!!

Bra collab.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion