Forum > Demolåtar

Sexy Playable Nintendo

<< < (2/2)

Dividend:

--- Citat från: DonJons skrivet 29.07.2008, 20:58:29 ---@Diviend,

Okej några tips på vad som skulle kunna göra introt bättre? Har det så själv just för att det ska kännas lite mäktigare när det väl drar igång. Kan ju korta ner det dock om det känns för långt.
Pausen finns inte kvar längre, flyttade så att det fick bli ett outro istället så nu håller den igång hela tiden istället hehe, men ska försöka få in lite schyssta sidechainade pads i bakgrunden för att fylla ut mer igenom hela låten :)
Tack du! Ah lite får man fuska, går säkert få skönt tryck ur 8bitarn med fast nu var jag ute efter Tech-House kick för maximalt OMPH :)

--- Slut citat ---

Låten funkar bättre på hög volym än på låg :)
Introt, jag vet inte.. Ett intro är ju ett intro, kanske 8bitars ljudeffekter eller nåt? vet inte på rak arm äveno m jag lyssnar på låten nu...

Emulator:
tycker denna låt fungerar ypperligt i de sammanhang du efterfrågar :)

lnetzel:
Uppfriskande med lite annat än alla dessa gitarr melodier på detta forum:)

Den påminner farligt mycket om den där låten som kom för ett gäng år sedan där videon är en massa svettiga bikinibrudar som typ hackar asfalt och jobbar med stora maskiner... du vet säkerligen vilken låt jag menar. Den skapade ju en ny liten stil där en period och därför tycker jag inte detta är så retro electro även om de charmiga Super Mario plingen finns där. Jag tycker du skall strunta i 8 bitars fixeringen och göra låten mer clean och välproddad för jag tror det passar målgruppen bättre när det ändå är såpass kommerciellt. Skall du charma dataspelsfans så räcker det inte med lite samplingar från Nintendo världen utan du får allt jobba mer med SID ljud. Men jag gillar ljuden... ta inte bort dem:)

Du har fått komprimeringen bra och det är rätt studs för denna typen av dans musik. Bra, för det är inte enkelt att hitta balansen i första eller andra försöket direkt. Jag tycker den håller hög klass och det enda jag reagerar på att att den borde kanske vara lite mer strereo bredd på den. Annars är det behagligt ljud och bra flyt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion