Forum > Demolåtar

Dividend - polyfoni v5 (080729)

<< < (4/4)

Dividend:

--- Citat från: equality skrivet 29.07.2008, 14:05:57 ---Tänker också på Mussorgskys Tavlor när jag hör detta. Ganska skönt flow. Vid 01:30 blir det mer melodiöst vilket gillas.  Cellon låte ju kanon (avis). Det avslutade pianoräckorna är lovande. Lite för långa transportsträckor till de mer instressanta partierna. Försök att fokusera på dem och brodera från dessa.

--- Slut citat ---

Förstår vad ni menar med liknelsen med Tavlorna, efter att ha lyssnat på den igen ;).. Ny version, har försökt variera mer nu, och andra instrument förstås.. 5 stämmor som mest nu..

Tack för lyssning och bra comment! :)

Light Head:
Efter en snabblyssning, min spontana tanke/känsla.

Cellon är riktigt fin! Men.. skulle vilja höra den med lite mer "musikalitet". Nu ligger den så tajt på 1'an s.a.s. Kanske skulle funka med att lägga till ett "stråkdrag" på 3'e ?? Typ, ta-da... (om detta är för kryptiskt så skall jag försöka förklara i nåsta inlägg)

Stråkarna är oxo fina och adderar det som man mer eller mindre förväntar sig.

Fint stycke, lite somrigt faktiskt.

Dividend:

--- Citat från: Light Head skrivet 29.07.2008, 17:46:49 ---Efter en snabblyssning, min spontana tanke/känsla.

Cellon är riktigt fin! Men.. skulle vilja höra den med lite mer "musikalitet". Nu ligger den så tajt på 1'an s.a.s. Kanske skulle funka med att lägga till ett "stråkdrag" på 3'e ?? Typ, ta-da... (om detta är för kryptiskt så skall jag försöka förklara i nåsta inlägg)

Stråkarna är oxo fina och adderar det som man mer eller mindre förväntar sig.

Fint stycke, lite somrigt faktiskt.

--- Slut citat ---

Fattar nog vad du menar. Annars tar vi det på msn. ;) SKulle nog funka!

Memphis:
Stämningsfullt och fint. :)

Lite för höga stråkar vid 83, gillar flöjten som kommer vid 100. Det flyter dock ihop lite me stämmorna i början men inte så farligt. Gillar kina-melodierna. :) Den avslutande stacatto-delen får du fortsätta på, like it.  ^_^

Mvh

Memphis

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion