Forum > Demolåtar
Dividend - polyfoni v5 (080729)
Dividend:
Gjorde orkesterarr av låten vid lunchtid, med enbart stråk och flöjt/klarinett (och en stor trumma ;)
Lite skruvande kvar kanske...
Hit me! ;) :ph34r:
-----------
29e:
Liten grej från ikväll som jag gärna tar emot idéer eller tips om :)
Tack!
Wernborg:
Nä fan.
Jag brukar ju inte skriva så mycket i dina trådar om det inte är så att det verkligen berör. (Och det är nog mest för att jag har så illa lite att komma med helt enkelt. När man inte blandar in så mycket trummor och skit så låter det ju alltid bra det du gör. Så därför är jag kanske oftast tyst.)
Här är det tvärtom. Tycker det låter slumpmässigt ihopsatt. Piano låter inte piano i sitt spelsätt. Kanske om du den förvirrade slingan skulle framföras av pianot och resten av arret av, låt säga, några horn, en cello eller så.
Nix. Inte bra.
Så mitt tips är att antingen lägga ner eller arra om och samtidigt göra ett definierat tema.
:(
Dividend:
Eh...
Ok, kanske har du rätt :lol:
Trial and error du vet ;)
Hedblom:
Ähh så jäkla illa lät det inte :rolleyes:
Musik är väl egentligen inte tänkt att vara förutsägbar utan mer nyskapande?
Var väl kanske en udda komponering och lite mycket "kinaskala - vad den nu heter".
Jag tror faktiskt att det kan bli lite intressant om det händer något mer.
Jag tror det skulle bli ballt med en flöjt av något slag.
Sedan kanske nå vattensamplingar och grejer :lol:
Dividend:
--- Citat från: Hedblom skrivet 29.07.2008, 00:52:06 ---Ähh så jäkla illa lät det inte :rolleyes:
Musik är väl egentligen inte tänkt att vara förutsägbar utan mer nyskapande?
Var väl kanske en udda komponering och lite mycket "kinaskala - vad den nu heter".
Jag tror faktiskt att det kan bli lite intressant om det händer något mer.
--- Slut citat ---
Försöker mig på lite flerstämmighet a la typ 1500-tal, och tyckte att piano lät bättre än orkesterarret som jag hade först :rolleyes:
Ja lite kina... Förföljer mig ;) Skall se om jag kan få dit en elgura eller nåt då ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida