Forum > Färdiga produktioner

Oceanmusic - Saturday Sunrise

<< < (2/4) > >>

oceanmusic:
Tack för lyssning och kritik Flabb!  :)

När det gäller vågorna, har jag levt med den samplingen i snart 6 år, har väl blivit hemmablind. Har försökt EQa bort vassheten men det kanske är något helt annat som sticker ut? Den andra samplingen hittade jag på www.ljudo.com häromdagen, den känns lite mer "under ytan".

flabb:

--- Citat från: oceanmusic skrivet 28.07.2008, 23:34:09 ---Tack för lyssning och kritik Flabb!  :)

När det gäller vågorna, har jag levt med den samplingen i snart 6 år, har väl blivit hemmablind. Har försökt EQa bort vassheten men det kanske är något helt annat som sticker ut? Den andra samplingen hittade jag på www.ljudo.com häromdagen, den känns lite mer "under ytan".

--- Slut citat ---

Nej det är bara att den svepte lite väl mycket i stereo, blev lite jobbigt i hörlurarna, kanske går att 'bounce:a' ut till mono och mixa 50/50 så det blir mindre?
Fast om ingen annan klagar så varför bry sig?  ;) :)

Hedblom:
Halloj oceanmusic.

tycker det här är riktigt soft och somnar nästan här runt midnatt. Fint tidigt  :lol:

Lyssnade först på första versionen och då var väl vågorna lite väl vassa, samt att jag höll på att få hjärtflimmer
när flöjten tjöt igång  :rolleyes:

Andra versionen blev mycket bättre och sjukt sofftad.

Är nog viktigt att få till ganska mjuka harmonier samt ljudnivåer och det tycker jag att du har lyckats med.

Fortsätt så här, så kan du skicka skivan till mig sen så kanske jag slipper mina sömnproblem (kan vara kafferelaterade).

oceanmusic:

--- Citat från: flabb skrivet 28.07.2008, 23:59:11 ---
--- Citat från: oceanmusic skrivet 28.07.2008, 23:34:09 ---Tack för lyssning och kritik Flabb!  :)

--- Slut citat ---

Nej det är bara att den svepte lite väl mycket i stereo, blev lite jobbigt i hörlurarna, kanske går att 'bounce:a' ut till mono och mixa 50/50 så det blir mindre?
Fast om ingen annan klagar så varför bry sig?  ;) :)

--- Slut citat ---

Tack för beskrivningen!  :) Jag förstår vad du menar, kan testa en "minska stereo"-plugg på den, får kolla hur det blir. Kanske tom varierar den med smalare bild utan musik och bredare med.

--- Citat från: Hedblom skrivet 29.07.2008, 01:06:23 ---Halloj oceanmusic.

tycker det här är riktigt soft och somnar nästan här runt midnatt. Fint tidigt  :lol:

Lyssnade först på första versionen och då var väl vågorna lite väl vassa, samt att jag höll på att få hjärtflimmer
när flöjten tjöt igång  :rolleyes:

Andra versionen blev mycket bättre och sjukt sofftad.

Är nog viktigt att få till ganska mjuka harmonier samt ljudnivåer och det tycker jag att du har lyckats med.

Fortsätt så här, så kan du skicka skivan till mig sen så kanske jag slipper mina sömnproblem (kan vara kafferelaterade).

--- Slut citat ---

Hej Hedblom! Tack för att du lyssnade och berättade lite, uppskattas!  :)

Mitt musikaliska motto är "somnar du, har jag lyckats".  ;)

Marruschkka:
Det här gillar jag, otroligt avslappnande musik :D

Lugnet infinner sej rätt kvickt och man vill bara glida in..i sömn ;)

Detta har du lyckats med, måste kolla upp dina kommande alster.

Spännande :)

/Marr

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion