Forum > Färdiga produktioner

Oceanmusic - Saturday Sunrise

(1/4) > >>

oceanmusic:
Ett lugnt stycke att lyssna till i hängmattan, kanske? En första presentation av låtarna från det kommande albumet "Lights At The Sea".

LÅTNAMN: Saturday Sunrise
ARTIST/GRUPP: Oceanmusic
GENRE: Relax
LÅTLÄNGD: 3.56
KOMPOSITÖR: Oceanmusic
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3   

080805
Ny mix med lite lugnare vågor i introt. Saturday Sunrise III

Clemens:
Hej Oceanmusic!

Det här med "relax" eller avslappningsmusik är inte så lätt som det verkar. Många gånger gör man för mycket då man tänker "vanlig musik". Relaxmusik för mig skall bara finnas där, inte påkalla uppmärksamhet, mer som ett mantra kanske...Kan tycka att vågskvalpet låter lite märkligt..kört genom någon effekt?..blir bättre tycker jag när det blir lite dovare och otydligare en bit in.. Flöjten tycker jag ligger för högt om det nu är avslappningsmusik du tänker göra..för att detta skall funka för mig skulle jag se över nivåerna..hitta annat vågskvalp och se till att inget sticker ut..är det inte avslappningsmusik i ren mening så gäller väl andra värderingar..stycket är även för kort om det gäller avslappningsmusik.. annars tycker jag pianot funkar bra, lagom med toner harmonier som flyter omkring..bra!

freddy:
Svårt att kommentera denna typ av musik. Gillar dock atomsfären och nog blir man lugn av detta. Bitvis är det riktigt schyst pianospel med. Nu ska en lite lugnare freddy ut i solen igen och kriga :)

oceanmusic:
Clemens, det är sant det du säger. Dessutom är det högst individuellt vad en person uppfattar som avslappnande. Dock har jag sett över nivåer och mix och putsat lite. Länken nedan.
Tack för lyssning och väldigt bra kritik!  :)

Freddy, tack och jag blir glad av du gillar atmosfären!  :) Hoppas att lugnet höll i sig!

Själv bedriver jag ett krig mot bromsarna som är riktigt på hugget.  :angry:

Nya mixen:

Saturday Sunrise II

flabb:
Hej,
stämmer in i Clemens kommentar, jag har avslappningsmusik i mp3-luren under vinterhalvåret då jag pendlar med buss m.m., har dock haft svårt hitta bra sådan, denna funkar dock mycket bra på mig,  -_-
- jag får hålla utkik efter skivsläppet ;)

Dock, tycker fortfarande vågskvalpet stör för mycket i stereo så att säga, låter bra när man 'dyker under ytan' dock.
Tycker inte den var för kort för min användning.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion