Forum > Färdiga produktioner

Peter, Equality och Åsa - Tiden läker ej alla sår

<< < (2/9) > >>

Emulator:

--- Citat från: equality skrivet 28.07.2008, 02:37:24 ---Gott att höra denna med ett snyggare reverb. Tycker att nivåerna är rätt så till vida att alla instrument kommer fram och bra att du höjt din ljuvliga järnluta.
Allt jämt är basregistret alldeles för bumligt. Kanske ska basen vänta till visparna kommer in och från där inget reverb alls på basen samt eq:a akkegurona med highpass-filter
i basdelen så att de inte krockar med elbasen. Stråkarna kämpar ju delvis också om detta utrymme. Pianot låter också dovt men det är mitt "fel", kanske skulle jag valt ett torrare ljud.
Möjligen försiktigt eq:ande även här med brett Q i diskantområdet. Mina körer kunde vara lite tightare, går säkert att klippa till och förskjuta något?
Tja, lite synpunkter. Kul med co-lab!  :)

--- Slut citat ---

Tjenix! Gillar verkligen ditt pianospel som jag fick förmånen att provlyssna på tidigare,tycker du har utvecklats  enormt på den fronten .(Om det nu är samma spår jag hörde, jag har inte lyssnat här än -sitter med3G i stugan och skall hem strax)

TÄnkte bara tipsa lite angående otajta kördubbar: fadea in/ut varje fras, så att attacken försvinner lite. Då försvinner också "rytmiken" lite, så att det inte finns några takter somkan låta galna:D

Nåväl, tänkte bara tipsa om det. återkommer efter lyssningen.

equality:
Bra tips Emu. Tack för det!  :)

Dividend:
Vet inte om det är nåt jag vill ändra instrumentalt.. Passande och smakfullt.

Tycker sången är bra, men har svårt att placera din dialekt :) DEn skiftar mellan 2-3 platser :)

Åsa:
Jättefint o fintstämt, eq.s piano är så bra. Tycker om låten, har ju lyssnat på din hemsida och det vimlar av bra låtar. Det har inte varit min musikstil detta riktigt men under mitt år på kr har jag ju blivit rejält mer vidsynt när det gäller musik, upptäckt att jag tycker om de flesta genres, och nu även denna  :D

Det enda negativa jag har att tycka om låten är slutet, det var lite för abrupt tycker jag...

Emulator:
låter fintstämt och fint spelat. dock griper låten inte mig alls. tyvärr.

har ingen bra kritik i övrigt att komma med heller....

rock on boys :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion