Kontrollrummet

Peter, Equality och Åsa - Tiden läker ej alla sår

gäst · 43 · 8640

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Detta är jättevackert..

Har inget att klaga på alls!

Önskar jag kunde ha mitt riktiga piano i nya studion hemma.. men går inte tack vare trappjäveln! :(
Allt är harmoniskt och jättefint här iallafall!!!

/Perrra
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Oj vad annorlunda det blev med Åsas sång!  Fast efter andra lyssningen när jag vet vad jag skall vänta mig känns det helt rätt. Skön känsla i sången och som jag sagt tidigare är det ett riktigt skönt arr. på hela låten.

...det var ju bara det där med slutet då....    ;)
Me, Myself & I


asti

  • Gäst
Detta är jättevackert..

Har inget att klaga på alls!

Önskar jag kunde ha mitt riktiga piano i nya studion hemma.. men går inte tack vare trappjäveln! :(
Allt är harmoniskt och jättefint här iallafall!!!

/Perrra
Tack ska du ha! Ja, det var ett tag sedan jag slutade släpa runt på pianon! Själv är jag inget vidare på piano, men önskar jag kunde lite mer  :) Funderar hur som helst på att skaffa nytt midikeyboard med lite större omfång och vägda tangenter för bättre känsla! Som om det skulle hjälpa........ :D
Ha det fint!
Peter.


asti

  • Gäst
Oj vad annorlunda det blev med Åsas sång!  Fast efter andra lyssningen när jag vet vad jag skall vänta mig känns det helt rätt. Skön känsla i sången och som jag sagt tidigare är det ett riktigt skönt arr. på hela låten.

...det var ju bara det där med slutet då....    ;)
Ja, det blir lite annan karaktär på låten med en fin kvinnoröst! Åsa sjunger verkligen fint!
Ang slutet har jag inte kommit på något än, men det kommer kanske....... :unsure:
Ha det fint och tack för dina synpunkter!
Peter.


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
om du frågar mig så är det en kalaslåt men ljudbilden spretar...närmickning  på gitarr och pianot distanserat och sången i ansiktet vilket gör att allt känns lite påträngande...får nästan livefeeling som det nu är...lite ostämt i början på gitarren (e alt. g-strängen) men som sagt kalaslåt och kalassång så få in allt på rätt plats så är du ( ni ) i mål..

Allt gott / karl
« Senast ändrad: 11.08.2008, 18:25:35 by karl »
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


asti

  • Gäst
om du frågar mig så är det en kalaslåt men ljudbilden spretar...närmickning  på gitarr och pianot distanserat och sången i ansiktet vilket gör att allt känns lite påträngande...får nästan livefeeling som det nu är...lite ostämt i början på gitarren (e alt. g-strängen) men som sagt kalaslåt och kalassång så få in allt på rätt plats så är du ( ni ) i mål..

Allt gott / karl
Kul att du gillar låten, men jag som är lite till åren fattar tyvärr lite trögt  :D
Menar du att du tycker gitarren ska vara närmre, pianot mer på distans och sången närmre eller tvärtom  :unsure:
Gitarren har jag funderat på att göra om, men inte tänkt på att det låter ostämt! Ska kolla!
Tack för feedback!
Peter.


freddy

  • Gäst
Lyssnat på hårdrock/metal hela morgonen, så detta var otroligt skönt för öronen nu ett tag :)
Mixen låter bra, gillar gitarrljudet. Varm och fin ljudbild, precis som det ska vara. Ingången på trummorna kändes lite märklig, lite otippad.

När Åsa sjunger "Ibland när jag blundar..." så ryser jag lite här, vilken känsla där tösen. Du drar på orden precis rätt. Gillar sticket!

Sticket gjorde att jag gillade låten, tycker den är tråkig annars faktiskt. Det låter ju bra och så, men inget som tar tag i mig direkt... tyvärr.

Så bra jobbat alla inblandade, snygg prod och mysig låt.. men lite tråkigt är det :) (kanske inte min kopp kaffe, men jag gillade er andra låt mycket mer faktiskt).

 


asti

  • Gäst
Lyssnat på hårdrock/metal hela morgonen, så detta var otroligt skönt för öronen nu ett tag :)
Mixen låter bra, gillar gitarrljudet. Varm och fin ljudbild, precis som det ska vara. Ingången på trummorna kändes lite märklig, lite otippad.

När Åsa sjunger "Ibland när jag blundar..." så ryser jag lite här, vilken känsla där tösen. Du drar på orden precis rätt. Gillar sticket!

Sticket gjorde att jag gillade låten, tycker den är tråkig annars faktiskt. Det låter ju bra och så, men inget som tar tag i mig direkt... tyvärr.

Så bra jobbat alla inblandade, snygg prod och mysig låt.. men lite tråkigt är det :) (kanske inte min kopp kaffe, men jag gillade er andra låt mycket mer faktiskt).

 
Håller med om att sticket är bäst! Sedan är det ju så att en låt inte kan tillgodose alla smaker, tyvärr. :)
Åsas sång ger ett lyft till mina låtar eftersom jag själv inte är någon vidare sångare, så det är jättekul och spännande med det samarbetet!
Trummorna har kommit till i efterhand i samband med att equality hjälpte mig med pianoliret (också ett väldigt inspirerande samarbete). Tycker nog att dom ska vara med!
Du är nog lite inne på min frus linje - hon kallar mig för Dysterkvist! :D
Tack för dina kommentarer!
Peter.