Forum > Färdiga produktioner

Peter, Equality och Åsa - Tiden läker ej alla sår

<< < (7/9) > >>

equality:
Den största skillnaden är naturligtvis Åsas vox på denna. Känns lite märkligt då jag är så van med din röst i lurarna på denna och den funkade ju alldeles utmärkt. Åsa sjunger jättefint och de partier där hon går upp i registret, på sticket och i sista versen där hon också visar mer attityd är det ruggigt bra. Skulle velat ha lite mer av den attityden låten igenom om man får vara kräsen. Vid början av andra versen  00:58 ligger ett störljud. Låter som den gamla voxen inte är helt raderad här.
Tycker du har lyckats bra med mixen. Basen är inte alls lika bumlig nu. Åsas vox är kanske aningen för stark i början. Körerna bra  :rolleyes:!
Väldigt njutbart och bra jobbat båda två! En ära att få medverka.

asti:

--- Citat från: equality skrivet 06.08.2008, 23:41:41 ---Den största skillnaden är naturligtvis Åsas vox på denna. Känns lite märkligt då jag är så van med din röst i lurarna på denna och den funkade ju alldeles utmärkt. Åsa sjunger jättefint och de partier där hon går upp i registret, på sticket och i sista versen där hon också visar mer attityd är det ruggigt bra. Skulle velat ha lite mer av den attityden låten igenom om man får vara kräsen. Vid början av andra versen  00:58 ligger ett störljud. Låter som den gamla voxen inte är helt raderad här.
Tycker du har lyckats bra med mixen. Basen är inte alls lika bumlig nu. Åsas vox är kanske aningen för stark i början. Körerna bra  :rolleyes:!

--- Slut citat ---
Ja, speciellt i sticket tycker jag hon sjunger fantastiskt!
Du har rätt i att sången är nog lite för stark i första versen.
Ska kolla störljudet! Tack för synpunkter och framförallt för din medverkan! :)
Peter.

Åsa:

--- Citat från: equality skrivet 06.08.2008, 23:41:41 ---Den största skillnaden är naturligtvis Åsas vox på denna. Känns lite märkligt då jag är så van med din röst i lurarna på denna och den funkade ju alldeles utmärkt. Åsa sjunger jättefint och de partier där hon går upp i registret, på sticket och i sista versen där hon också visar mer attityd är det ruggigt bra. Skulle velat ha lite mer av den attityden låten igenom om man får vara kräsen. Vid början av andra versen  00:58 ligger ett störljud. Låter som den gamla voxen inte är helt raderad här.

--- Slut citat ---

Tack snälla eq  :)  Efter att ha lyssnat många ggr nu på den "färdiga" så, ja jag kan nog hålla med om attityden, skulle kunna ha mer uttryck på vissa ställen.. Kanske var lite för snabb att göra klar låten.. får klura lite, testa lite till tror jag. Peter, det kanske ramlar in en ny sångfil nån dag framöver  :D

equality:
Åsa, du sjunger kanon även på denna! Så härligt när du tar ut svängarna i sticket och i sista versen. Det liksom lyfter ytterligare...och man ska inte spela ut alla ess direkt. Räcker absolut! Kanonjobb, båda två!   

asti:

--- Citat från: Åsa skrivet 07.08.2008, 21:05:21 ---

--- Slut citat ---
Hej Åsa!
Du får gärna göra en ny insjungning om du känner att du vill det! Jag kan mixa om, det är inga problem!
I annat fall om inga fler reaktioner kommer, så gör jag en ny mix på bef version och sänker sångvolymen något, främst i början tror jag.
Peter.

Tack snälla eq  :)  Efter att ha lyssnat många ggr nu på den "färdiga" så, ja jag kan nog hålla med om attityden, skulle kunna ha mer uttryck på vissa ställen.. Kanske var lite för snabb att göra klar låten.. får klura lite, testa lite till tror jag. Peter, det kanske ramlar in en ny sångfil nån dag framöver  :D

--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion