Forum > Färdiga produktioner

Peter, Equality och Åsa - Tiden läker ej alla sår

<< < (5/9) > >>

stajo:
tror också på att kanske plocka bort på vissa ställen och istället lyfta fram den tydligare mellan stroferna.
Snyggt lirat dock :). Tycker sången ligger lite för stark.
finstämd låt, kul att höra, gillar speciellt 01:45-2.
gott

asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 29.07.2008, 10:27:13 ---Gitarr och sång låter bra
Basen alldeles för bumlig - blir jobbigt att lyssna.
Pianot kommer inte fram riktig - kanske avhjälps med en del skruvande på eq och volymer eller låt gitarrerna vila en vers eller så och låt pianot framträda
Fin låt

--- Slut citat ---
Ska försöka förbättra basen via lite eq:ande på konkurrerande instrument!
Har också funderat på att göra om basen, i så fall gärna med ståbas.
Tack för synpunkter!
Peter.

asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 29.07.2008, 11:50:10 ---Hej Peter.

Jag håller nog med Clemens här,pianot är snyggt,men jag tror att låten skulle lyfta om du mixade
det lite mer dynamiskt.Eller låter den komma "till tals" emellanåt..För en snyggare effekt liksom..
Sen lider denna låt av samma fenomen som den förra,sången är lite för hög..Dock,framfört med stor känsla och en härlig dialekt.

Annars är det mycket snyggt lirat överlag och väl avvägt frekvensmässigt.

Låten vill inte fastna riktigt hos mig,men så kan det vara.Man behöver inte gilla allt man hör..

Mvh
Micael

--- Slut citat ---
Det där med "dynamisk mix" är något som jag själv upplever som svårt att åstadkomma! Det är ju inte bara att öka/minska volym utan påverkar ju också anslag och spelsätt och sätt att sjunga. Men det är väl något man får försöka lära sig  :) Ska kolla på sången, ev dra ner den lite.
Tack för dina synpunkter!
Peter.

equality:
Även om det tar emot  :P så kan jag hålla med om att alla pianoslingor inte skall vara med. Som sagt kanske bara din vox och gura första versen och sedan på med bas, trummor och de piano-fills Du tycker passar in bäst fortsättningsvis.

asti:

--- Citat från: equality skrivet 29.07.2008, 13:50:15 ---Även om det tar emot  :P så kan jag hålla med om att alla pianoslingor inte skall vara med. Som sagt kanske bara din vox och gura första versen och sedan på med bas, trummor och de piano-fills Du tycker passar in bäst fortsättningsvis.

--- Slut citat ---
Nej, jag vill inte skära i pianopålägget i första taget! Jag tycker den kommer in fint i början. Först ska jag se hur långt man kommer med att använda eq:n på gitarrerna och ev göra om basen för att få bättre urskiljning och klarhet på instrumenten. Du känner inte för att göra ett ståbas-spår?  :rolleyes:
Peter.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion