Forum > Färdiga produktioner

Peter, Equality och Åsa - Tiden läker ej alla sår

<< < (4/9) > >>

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 28.07.2008, 18:14:55 ---Vet inte om det är nåt jag vill ändra instrumentalt.. Passande och smakfullt.

Tycker sången är bra, men har svårt att placera din dialekt :) DEn skiftar mellan 2-3 platser :)

--- Slut citat ---
Tror knappast jag ändrar något i instrumenteringen, blir nog mest lite eq på vissa spår!
Är uppväxt på gränsen till Skåne, men har även bott i Växjö, Nybro, Stockholm och Vetlanda, så då blir det väl så här  :)

cykeln:
Gitarr och sång låter bra
Basen alldeles för bumlig - blir jobbigt att lyssna.
Pianot kommer inte fram riktig - kanske avhjälps med en del skruvande på eq och volymer eller låt gitarrerna vila en vers eller så och låt pianot framträda
Fin låt

asti:

--- Citat från: Åsa skrivet 28.07.2008, 18:43:34 ---Jättefint o fintstämt, eq.s piano är så bra. Tycker om låten, har ju lyssnat på din hemsida och det vimlar av bra låtar. Det har inte varit min musikstil detta riktigt men under mitt år på kr har jag ju blivit rejält mer vidsynt när det gäller musik, upptäckt att jag tycker om de flesta genres, och nu även denna  :D

Det enda negativa jag har att tycka om låten är slutet, det var lite för abrupt tycker jag...

--- Slut citat ---
Ja, pianot är snyggt! Slutet är lite abrupt, det har du nog rätt i! Får fundera på det  :huh:
Peter

asti:

--- Citat från: Clemens skrivet 29.07.2008, 00:42:52 ---Schysst låt! Bra sång å melodi...kan nog tycka, i motsats till vad en del andra tycker, att pianot inte skall ligga med hela tiden..tycker det tar lite energi från sång och gitarr..men annars riktigt bra och skön lyssning!

--- Slut citat ---
Tycker nog själv att pianot är riktigt snyggt och ger ett lite "jazzigt" drag åt låten, så den får nog ligga kvar som den gör! Kul att du gillar  :)

Harmonica mike:
Hej Peter.

Jag håller nog med Clemens här,pianot är snyggt,men jag tror att låten skulle lyfta om du mixade
det lite mer dynamiskt.Eller låter den komma "till tals" emellanåt..För en snyggare effekt liksom..
Sen lider denna låt av samma fenomen som den förra,sången är lite för hög..Dock,framfört med stor känsla och en härlig dialekt.

Annars är det mycket snyggt lirat överlag och väl avvägt frekvensmässigt.

Låten vill inte fastna riktigt hos mig,men så kan det vara.Man behöver inte gilla allt man hör..

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion