Forum > Färdiga produktioner
Peter, Equality och Åsa - Tiden läker ej alla sår
Clemens:
Schysst låt! Bra sång å melodi...kan nog tycka, i motsats till vad en del andra tycker, att pianot inte skall ligga med hela tiden..tycker det tar lite energi från sång och gitarr..men annars riktigt bra och skön lyssning!
asti:
--- Citat från: stensdotter skrivet 27.07.2008, 23:24:12 ---Men hallå hallå där! (och skål, jag är på säreget gott humör idag *ler*)
Vilken skön stämma vi hade här då. Mmmmmm. Jag har en syster som spelade Björn Afzelius hela min uppväxt o är något färgad av hans fina texter o mysiga skånska röst. Du vandrar faktiskt nästgårds vid hans sida. Lite mer jazzinfluenser här, trycker på repeaten :rolleyes:. Väldigt härligt pianokomp av EQ också, fint samarbete.
Förresten - produktionen - ibland hör jag saker i mitt huvud. Kanske är det för att jag är oerhört salsainfluerad just nu, men jag kan faktiskt tänka mig några softa congas på den här också för att stunsa till kompet lite. Eller? Kanske inte... :blink:
Och du - jag kommer genast och lägger huvudet i ditt knä.
--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten! Ja, det är kul med samarbete. Man behärskar ju tyvärr inte alla instrument, så det är ett riktigt lyft att få hjälp och nya idéer och infallsvinklar!
Från början hade jag inget trumkomp alls, men tycker att visparna ger lite mer "flyt" i låten. Ska fundera på det där med congas! Tack för dina synpunkter!
Peter.
asti:
--- Citat från: Hedblom skrivet 28.07.2008, 01:14:50 ---Du måste vara en kreativ människa asti.
Tycker du laddar upp nya låtar varje dag nästan :lol:
Tycker du lyckas bra med allt du gör faktiskt.
Jag har tyvärr lite svårt för skånska men om det inte var norrländska tror jag att hela poängen skulle falla på något sätt.
Tror det är på tiden att det kommer en ny Afzelius, och det menas positivt :D
Tycker inte att du ska lägga på några congas eller något, utan det är mycket bra som det är nu.
Gillar din röst också, den sprider en skön känsla på något sätt.
Pianot låter också bra, blev det akoustik piano? :lol:
Kämpa på!
--- Slut citat ---
Jag har gått med i KR helt nyligen och har samlat på mig lite låtar se´n tidigare, så det ser kanske ut som att jag är väldigt produktiv :rolleyes:
Dialekten är som den är. Har flyttat runt lite, men växt upp vid skånska gränsen, så det är väl därför det låter som det gör! Är lite tveksam till att lägga på fler instrument, det är lätt att det blir "rörigt".
Har kollat Boesendorfer 290 (tror jag den heter) och den tycker jag låter bra! Akoustik Piano har jag inte hört än! Tack för dina synpunkter och ha det bra i sommarvärmen!
Peter.
asti:
--- Citat från: equality skrivet 28.07.2008, 02:37:24 ---Gott att höra denna med ett snyggare reverb. Tycker att nivåerna är rätt så till vida att alla instrument kommer fram och bra att du höjt din ljuvliga järnluta.
Allt jämt är basregistret alldeles för bumligt. Kanske ska basen vänta till visparna kommer in och från där inget reverb alls på basen samt eq:a akkegurona med highpass-filter
i basdelen så att de inte krockar med elbasen. Stråkarna kämpar ju delvis också om detta utrymme. Pianot låter också dovt men det är mitt "fel", kanske skulle jag valt ett torrare ljud.
Möjligen försiktigt eq:ande även här med brett Q i diskantområdet. Mina körer kunde vara lite tightare, går säkert att klippa till och förskjuta något?
Tja, lite synpunkter. Kul med co-lab! :)
--- Slut citat ---
Ska lägga filter som du säger på de akustiska gitarrerna och se om jag kan få fram basen bättre!
Egentligen skulle det nog varit en akustisk ståbas, men som du vet har jag ingen bra sådan!
Kanske vore något för dig....... :rolleyes: Ska se vad jag kan göra åt körerna, ser inget särskilt fel på dom! Som du säger, väldigt kul och utvecklande med co-lab!
Peter.
asti:
--- Citat från: freddy skrivet 28.07.2008, 11:07:48 ---Jag som trodde alla sår läker med tiden, fan då grabbar... Nu har jag fått en skev världsbild :)
Mysig låt, kan inte direkt komma med något matnyttigt här, gillas.
--- Slut citat ---
Blir tyvärr lite klyschor ibland när fantasin tryter :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida