Forum > Färdiga produktioner
Peter, Equality och Åsa - Tiden läker ej alla sår
asti:
Har fått hjälp av equality med pianopålägg på denna låten, som inte är helt ny. Också tillagt vispar och kör av equality.
Kul med synpunkter! Lagom arr? För många instrument? Saknas något? Mix, etc?
Peter.
Har fått Åsa att sjunga även denna, vilket jag är väldigt glad för!
Vi är lite osäkra på mixen, så tar tacksamt emot synpunkter!
Peter/Åsa/Equality
stensdotter:
Men hallå hallå där! (och skål, jag är på säreget gott humör idag *ler*)
Vilken skön stämma vi hade här då. Mmmmmm. Jag har en syster som spelade Björn Afzelius hela min uppväxt o är något färgad av hans fina texter o mysiga skånska röst. Du vandrar faktiskt nästgårds vid hans sida. Lite mer jazzinfluenser här, trycker på repeaten :rolleyes:. Väldigt härligt pianokomp av EQ också, fint samarbete.
Förresten - produktionen - ibland hör jag saker i mitt huvud. Kanske är det för att jag är oerhört salsainfluerad just nu, men jag kan faktiskt tänka mig några softa congas på den här också för att stunsa till kompet lite. Eller? Kanske inte... :blink:
Och du - jag kommer genast och lägger huvudet i ditt knä.
Hedblom:
Du måste vara en kreativ människa asti.
Tycker du laddar upp nya låtar varje dag nästan :lol:
Tycker du lyckas bra med allt du gör faktiskt.
Jag har tyvärr lite svårt för skånska men om det inte var norrländska tror jag att hela poängen skulle falla på något sätt.
Tror det är på tiden att det kommer en ny Afzelius, och det menas positivt :D
Tycker inte att du ska lägga på några congas eller något, utan det är mycket bra som det är nu.
Gillar din röst också, den sprider en skön känsla på något sätt.
Pianot låter också bra, blev det akoustik piano? :lol:
Kämpa på!
equality:
Gott att höra denna med ett snyggare reverb. Tycker att nivåerna är rätt så till vida att alla instrument kommer fram och bra att du höjt din ljuvliga järnluta.
Allt jämt är basregistret alldeles för bumligt. Kanske ska basen vänta till visparna kommer in och från där inget reverb alls på basen samt eq:a akkegurona med highpass-filter
i basdelen så att de inte krockar med elbasen. Stråkarna kämpar ju delvis också om detta utrymme. Pianot låter också dovt men det är mitt "fel", kanske skulle jag valt ett torrare ljud.
Möjligen försiktigt eq:ande även här med brett Q i diskantområdet. Mina körer kunde vara lite tightare, går säkert att klippa till och förskjuta något?
Tja, lite synpunkter. Kul med co-lab! :)
freddy:
Jag som trodde alla sår läker med tiden, fan då grabbar... Nu har jag fått en skev världsbild :)
Mysig låt, kan inte direkt komma med något matnyttigt här, gillas.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida