Forum > Färdiga produktioner
Yllet - Beautiful days
freddy:
Bra sång som vanligt, gillar verkligen din röst. Gitarrljudet(?) gillar jag inte alls på denna dock, låter alldeles för burkigt för mig, allt annat låter bra.
Kul att man hör dig andas på introt dock, det är hardcore ;)
Yllet:
Dividend Så nu har jag fixat pianot så det inte blir så enformigt... (vers 2) :D
freddy :wub: Det här med gitarrljud är alltid intressant, men var ute efter ett ganska lowfi/burkigt sound på denna, annars hade nog soundet blivit lite för "cheezy" för min smak. Haha ja, jag upptäckte andningen, satt med huvudet?! rätt nära micen för att få de här soundet, valde att behålla det då det är rätt kul :)
Lyssna och se vad ni tycker om mina nya oooh körer i slutet. Tycker själv att de lyfter låten ännu ett snäpp.
Vill även passa på att göra lite reklam för mitt inlägg på Plinkas låt. Har även mixat om hennes grundljud på sång pch gitarr: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=11131.25
Tack pojkar!
Tokai:
Skön, slapp sommarlåt :rolleyes: Finemang när den låga andra stämman kommer in men samtidigt droppar du den akustiska där, låter lite tomt, lite omotiverat, kanske för ha lite kvar till sista refrängen?
Inte så mycket Kinks tycker jag, visserligen skrev Ray Davies ett fantastisk låt som hette Days - men det är en annan historia. Däremot lite Lennon och en dos Everly Brothers och varför inte Buddy Holly?
Yllet:
--- Citat från: Tokai skrivet 26.07.2008, 15:00:05 ---Skön, slapp sommarlåt :rolleyes: Finemang när den låga andra stämman kommer in men samtidigt droppar du den akustiska där, låter lite tomt, lite omotiverat, kanske för ha lite kvar till sista refrängen?
Inte så mycket Kinks tycker jag, visserligen skrev Ray Davies ett fantastisk låt som hette Days - men det är en annan historia. Däremot lite Lennon och en dos Everly Brothers och varför inte Buddy Holly?
--- Slut citat ---
Tonade ner där för att pianot blev lite enformigt annars. Kanske borde testa att låta gitarren kompa vidare... Kinks har jag aldrig lyssnat på. Är det förresten möjligt att göra en poplåt utan att man får beatlesbvibbar ;) Tack för bra kommentar.
Tokai:
Hur står det till med din pophistoria egentligen.? ;)Aldrig lyssnat på The Kinks med låtskrivaren Ray Davies?
Sysslar man med popmusik är det otroligt underligt :P
Ang nämnadet av Kinks hade det att göra med vad någon annan tyckte, minns inte vem.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida