Forum > Färdiga produktioner
Yllet - Beautiful days
Tokai:
Ursäkta Yllet men här kommer lite snack vid sidan om
Jamenvisst eq. Sorry att jag glömde ditt namn (Kinks).
ctrerar: "världens bästa singel Penny Lane/Strawberry Fields Forever, som kom ut 13/2 1967 skall väl inte få hindra oss att göra den musik vi vill göra idag, mer än 40 år senare?"
Nej, men det är fanimej svårt att överträffa. Visst vill jag njuta av Strawberry, men får inte ro förrän jag gjort nåt liknande. Hela mitt poplevande liv har varit ett sökande efter den poplåten med stort P.
Ang OT funder jag på att lägga upp en tråd med rubriken: Vad är pop? Vad rock är vet man väl med koppling till bluesen, osv. Men vad är pop - bortsett från populär musik. Vad kännetecknar en poplåtlåt? Och varför är bra poplåtar bättre än dom sämre?
Elof:
Jag gillar idén, men det känns lite väl "leksak" ända tills det inte är halvtempo. Jag skulle nog försöka göra verserna i heltempo och kanske refränger i halv... Förövrigt så tycker jag att det deppiga gitarrljudet i början är skitbra, tidigare har du haft rätt brajta och tunna gitarrer = not my bag.
Gillar inte direkt trumljudet eller programmeringen.
Sången är en av dina bättre insatser, helt klart fint!
/äppelkartet
Yllet:
Bra tanke där Elof, har nu testat att köra verserna i "fulltempo" och refrängerna som innan, i något slags halvtempo. Sen lite småfix, tex en cymbal som ligger o splahsar lite på sista ref m.m
Några omotiverade virvelslag kom med, får fixa till sen ;)
Lyssna och tyck till vettja!
stensdotter:
Halloj Jon! Du har en skön röst, längesedan jag lyssnade på något från dig. Gillar hela kompositionen :D. Hakar dock upp mig en smula på trumkompet - åh, vad det skulle gjort mkt med en riktig trummis :rolleyes: (och säg inte nu att det är du som spelat i din studio för då måste jag gå o rensa öronen *fnissar*).
Hedblom:
Det här är en riktigt förbannat bra låt tycker jag!
Du sjunger även förbannat j-la bra :lol:
Har du använt någon speciell EQ eller liknande för att få 60-tals-vibbar?
Gillar 60-tal väldigt mycket och tycker du ska fortsätta i den här stilen så kommer du långt!
Det är väldigt sällan jag lyssnar på en låt 2 gånger här på KR men nu gör jag det!
Du får väldigt gärna berätta hur du spelat in allt och vilka pluggar du använt? :D
Keep on rocking!
EDIT: Drog tredje lyssning, och utan att tveka tycker jag det här är det bästa jag hört på KR :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida