Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Beautiful days

<< < (3/6) > >>

freddy:

--- Citat från: Tokai skrivet 26.07.2008, 16:22:33 ---Hur står det till med din pophistoria egentligen.? ;)Aldrig lyssnat på The Kinks med låtskrivaren Ray Davies?
Sysslar man med popmusik är det otroligt underligt :P
Ang nämnadet av Kinks hade det att göra med vad någon annan tyckte, minns inte vem.

--- Slut citat ---

Det var bättre förr va? :P

equality:

--- Citat från: Tokai skrivet 26.07.2008, 16:22:33 ---....Ang nämnadet av Kinks hade det att göra med vad någon annan tyckte, minns inte vem.

--- Slut citat ---

Det var jag.  :)

--- Citat från: Yllet skrivet 26.07.2008, 15:34:54 ---Är det förresten möjligt att göra en poplåt utan att man får beatlesbvibbar ;)

--- Slut citat ---

Nej.  :lol:

Skall lyssna på nya versionen om en stund.

Tokai:
Jag är en gammal snubbe med andra referenser än vad ni unga har. På gott och ont. Det onda är att många fantastiska låtar är svåra att överträffa - en omöjlighet när det gäller att göra den perfekta poplåten - som jag alltid eftersträvar, tyvärr (popsjuka eller nåt)  Det goda är att man slipper att ha detta i bagaget, som då Yllet tydligen.
" Det var bättre förr va?" Nä. Det var det inte. Men mycket av popmusikens lexikon skapades då.

equality:
Härligt med kören! Beautiful sounds. Vacker låt i sin enkelhet med en produktion själve George Martin hade givit sitt godkännande.

Ja, man kan säga en massa om 60-talet där musiken var en del av fullständig kulturrevolution. Jag vill inte använda din tråd för OT-diskussion
men vill ändå säga att t ex världens bästa singel Penny Lane/Strawberry Fields Forever, som kom ut 13/2 1967 skall väl inte få hindra oss att göra den musik vi vill
göra idag, mer än 40 år senare?
Att vi oldies refererar till musiken från den tiden är fullständigt naturligt men hindrar iaf inte mig att njuta enormt av musik som skapas
idag. På den tiden fanns inte samma motsatsställning mellan kvalitet kontra kommersialism som sedan blev förhärskande. På det sättet var det långt bättre förr.
Åttiotalet var hemskt i musikhänseende. Nu har vi en ny kulturrevolution där musikindustrin kollapsar och denna brytningstid är väldigt fascinerande men det är en annan historia och nu har jag skrivit
alldeles för mycket OT...
Rock on grabbar!
 :D 

Yllet:

--- Citat från: Tokai skrivet 26.07.2008, 16:22:33 ---Hur står det till med din pophistoria egentligen.? ;)Aldrig lyssnat på The Kinks med låtskrivaren Ray Davies?
Sysslar man med popmusik är det otroligt underligt :P
Ang nämnadet av Kinks hade det att göra med vad någon annan tyckte, minns inte vem.

--- Slut citat ---

Off the record: Född -79, uppvuxen med Hendrix, Beatles och Dylan som förebilder. Nu på "senare tid" har jag helt andra influencer, även om de såklart lever kvar och påverkar mig i allra högsta grad :)

Men ska jag vara helt ärlig, är jag mer av en utövare än aktiv lyssnare. Först på senare tid har jag börjat lyssna på mer och mer musik. Konstigt kanske, men så är det.

:)

Från det ena till det andra tror jag att jag ska låta vers 2 komma igång direkt efter första ref, blir lixom ett lite ointressant avbrott där nu. Ska även testa att låta gitarren leva vidare då, det kan nog funka. Pillar nog med det ikväll som vanligt.

Tillbaka till tråden...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion