Forum > Färdiga produktioner
Eko - OGSJP7D
Eddi:
--- Citat från: Tokai skrivet 25.07.2008, 21:07:06 ---Vattnet, grönskan alltså jag fattar nada. Är det nån slags video?
--- Slut citat ---
Haha ja för mig är det en video - det handlar alltså om när Gud skapade jorden på 7 dagar eller egentligen på 6 dagar eftersom han slappade den sjunde dagen.
Låten är i åtta delar först mörker, sedan ljus, sedan skapade han himlafästet (em går över till E dur), efter det skiljde han på hav och mark, sedan tillkom grönskan, sedan djuren däribland människan och så vilade han den sjunde dagen.
Eko
Eddi:
--- Citat från: Wernborg skrivet 25.07.2008, 21:47:27 ---Skoj med linjära "låtar". Håller med Freddy här så du får förstå mig rätt också. Lite som att en bra film vill jag inte se igen oavsett hur bra den är. I alla fall inte omedelbart. Ett tag senare - helt ok. Så jag kikar nog in här igen om ett tag och lyssnar en gång till.
Mina associationer gick denna gång till Mike Oldfield och Song from a distant earth.
Bra jobbat.
--- Slut citat ---
En gång vart 5:e miljarder år är helt ok - Tack för lyssning Wernis :D
Eko
Eddi:
Superdumpar denna i samband med att jag lägger in den på KR-spelaren - tycker att kompositionen håller bra. OGSJP7D = Och Gud Skapade Jorden På 7 Dagar.
Allt i avvaktan på Bondfestivalen som ju dröjer ett par dagar.
MaxB:
Kul skapelse!
En så dubbelbottnad kommentar. Känner mig lika intelligent som då jag tidigare skrev "...för mycket eko på sången".
Det här har släktskap med Oldfield, Mike Oldfield...
Eddi:
Jag har suttit bredvid Oldfield, Mike Oldfield på en konsert på Draken en gång.
Han är ganska liten den mannen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida