Forum > Demolåtar

equality - Sommarsol ver 2e (trubadurköret)

<< < (7/9) > >>

Emulator:
som vanligt har du lyckats med fantastiska melodier, och  riktigt bra text.

jag hade valt bort recitationen. tycker den skriver en på näsan i introt.  kanske ha den på slutet? /mitten ?

tror sången kan bli bli helt fläckfri med småjusteringar av de djupaste tonerna, tex "sig". stanna kvar på tonen innan istället, så kommer det funka kalas.

Hör inga som helst problem annars med sången, förutom de där i "havet" och "sig".

underbara textfraser. blir imponerad i vanlig ordning över din förmåga att välja enkla svenska ord och sätta ihop med till något så vackert.

equality:
En sista(?) verre 2c överst.

Sicken trevlig feedback Emu! Tackar för det!  :)  :)

--- Citat från: Emulator skrivet 30.07.2008, 02:09:17 ---jag hade valt bort recitationen. tycker den skriver en på näsan i introt.
--- Slut citat ---
´

Makes sence. Ok, slängt ut pastorn/sagofarbrorn. Var mest ändå för att kamouflera midilåtande instrument och tillade en liten variant i texten.

--- Citera ---tror sången kan bli bli helt fläckfri med småjusteringar av de djupaste tonerna, tex "sig". stanna kvar på tonen innan istället, så kommer det funka kalas.

--- Slut citat ---

Hrm, jag vet att det är fusk men trixade nu med V-vocal (Sonys svar på Melodyne)  :rolleyes:. Hoppet i början är i första reffen är från C5 till Bb4, dvs över en oktav. Vansinne att skruva till en sångmelodi så, åtminstone för min pipa men var helt inkörd på det.

Harmonica mike:
Tjena.
Här har det hänt grejer..Missat 2b så jag går på 2 c.

Lyssnat i lurar och monitorer,det låter hur bra som helst. Gick in i ett annat rum för att lyssna lite på avstånd,som man kan höra musik ibland..och då slog det mig:

Sången ligger lite högt emellanåt,på de delar där du sjunger med svagare röst är det perfekt mixat.Lite högt där du tar i lite mer(typ under introt),behöver du - så får du tidsangivelserna.Det handlar om en sänkning på cirkus 1- max 3 db,kanske lite petimetrande från mig.Automatisera ned leaden lite på de "höga" sträckorna så kan du kalla denna klar.

Mycket bra sång nu Mikey,visste väl att du skulle fixa detta :)

Låten har verkligen växt i mina öron,diggar detta skarpt! Nedlåter mig inte till betygs utdelning,det är alldeles för bra för det.Platsar hur lätt som helst i samma liga som "Bo Kaspers",skitbra helt enkelt.

Mvh
Micael

equality:
Stort TACK HM! Ovärderlig feedback. Tror du menar i stort sätt alla a-vokaler (sommArsol, ropA, etc)  och ändå har jag tänkt på att inte ta i där för mycket. Om det är där det blir för starkt behövs inga tidsangivelser och jag har ändå manuellt tryckt ner wav-spåret på dom ställena. Kompressor/limiter har jag bara använt tidigare till slutmixen och har ingen aning hur de skall ställas in på vox men jag får väl pröva mig fram. Eller kan jag skicka wav-filen till dig?  :rolleyes: :)

Harmonica mike:

--- Citat från: equality skrivet 30.07.2008, 12:23:16 ---Stort TACK HM! Ovärderlig feedback. Tror du menar i stort sätt alla a-vokaler (sommArsol, ropA, etc)  och ändå har jag tänkt på att inte ta i där för mycket. Om det är där det blir för starkt behövs inga tidsangivelser och jag har ändå manuellt tryckt ner wav-spåret på dom ställena. Kompressor/limiter har jag bara använt tidigare till slutmixen och har ingen aning hur de skall ställas in på vox men jag får väl pröva mig fram. Eller kan jag skicka wav-filen till dig?  :rolleyes: :)

--- Slut citat ---

Visst kan jag hjälpa dig med lite komprimerande på sången,skicka filen.Egentligen så tror jag att automatisering är en enklare lösning,men jag testar gärna..
Du kan också dra ned "Stillwell" kompressorn som ligger på samma sida som reverbet jag tipsade om i en annan tråd..Den kompressorn är bra och lätt använd för oss kompressorimbecillingar  :D

Du har väl kvar min mail? Jag är i studion hela veckan på förmiddagarna,så får du iväg den ikväll,så kan jag kika på den i morgon..

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion