Forum > Demolåtar

equality - Sommarsol ver 2e (trubadurköret)

<< < (5/9) > >>

Harmonica mike:
Tjena.
Lyssnar på version 2 då..

Jo men nu är det lyft ordentligt,grymma guror! Saknar inte pianot..Sången klart bättre,men i introt känns det lite trevande.Förstår svårigheterna med oktav skutten,kanske skulle du ha lagt denna ett helt tonsteg upp för att komma ned till den lägsta tonen..Lite försent för det nu,men det finns lösningar.Ta en rejäl whiskey bläcka och sätt de låga partierna på morgonen dan efter :D

Tycker det börjar lukta färdigt om denna..Möjligen de trevande tonerna under introt och lite senare i låten(hittade några stycken vid 5 lyssningen),om du ger dig på mixen en gång till.Lägg en kompressor på leaden för att jämna ut den lite,eller automatisera de värsta "peakarna" på sång wave filen.Annars skitbra!!

Lite sido funderingar..
Tycker mig se en våg av torr sång svepa genom KR..Jag är inte så förtjust i det,tycker helt enkelt att sång låter bättre om den får rätt reverb till stämningen i låten.
Har du kört nåt reverb på mastern till denna? Eller har du lagt dom separat på instrument kanalerna?

Testa och muta alla reverb,lägg ett eller två(inbördes mixade då)på mastern för en rundare/djupare feeling i låten.Vet inte om det kommer att höja låten något,men så hade jag gjort..Introt känns väldigt naket och sårbart när det är så torrt..Kanske är det tänkt som effekt,men jag gillar inte det.Sången ligger också lite högt under introt,hörde jag nu när jag lyssnat 5 ggr..

Mvh
Micael

asti:
Kompet tycker jag är helt lysande! Gitarrer och stråkar fantastiskt bra! Det enda som fortfarande stör lite är sången vid texten "..havet..", som jag tycker känns lite "kantig". Kanonlåt!
Peter.

Dividend:

--- Citera ---Dividend: Tack P E. På vippen att köra en recitation i början på nya versionen, inspirerad av dig och Farbror Melker men ungarna tyckte det skulle bli fjantigt och modet svek...  :unsure:

--- Slut citat ---

:lol:

Tycker du kan testa ;) En recitation om dan håller doktorn i stan ;)

Clemens:
Hej eguality!

Låter kalas..gillar verkligen arret och sången..kan ibland påminna lite om Cornelis Vreeswijk..kul! annars inget att säga om mixen..sitter riktigt bra tycker jag.. :)

equality:
Ytterligare en ny ver 2b uppe, högst upp om ni orkar.  :rolleyes: :)

Åsa: Tackar för det!! På stranden passar bra   :) Återkommer om co-lab.
cykeln: Basen var ett problem. Två akkeguror till min basiga röst och kontran - det lät så bumligt. Tidigare testat att skära basen på akkeguror men det är lätt att skruva bort sig. Höjde kontran något nu ändå och håller tummarna för att det inte grötar ihop sig.
stajo: Tack för jättebra feedback! La in en recitation  :o i stället. Kanske övergången bättre nu?
HM: Jag är verkligen en torris när det gäller reverb. Inte så mycket för jag jag något emot det utan mer för att jag inte behärskar tekniken ordentligt.
Blött ner den något ändå. Reverbet ligger på en effect send på allt utom basen. Skulle behöva lära mig om detta och jag hänger inte riktigt med på hur du menar. Hoppas det låter bättre iaf. Whisky? Jahya, funkar det? Funkar mot mycket annat så varför inte  :lol: Problemet med min sång är mest att a-vokalerna låter så hårda. Försökt nu att manuellt dämpa dessa ord-för-ord!
asti: Tack för dom värmande orden Peter! Hoppas det låter lite bättre nu om sången då jag skruvat lite.
Dividend: Done! Kastade mig utför stupet...  :P
Clemens: Tack för ditt öra! Kul att du tycker det funkar.  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion