Forum > Demolåtar
equality - Sommarsol ver 2e (trubadurköret)
equality:
Tack för alla goda råd, vänliga ord och pep-talk. Återkommer när jag spelat in den på nytt med bättre svar.
equality:
Ny version högst upp.
Harmonica mike: Svårsjungen för min strupe iaf. Hoppen gör tonerna svårfunna. Tog faktiskt bort pianot då jag tyckter det lät tråkigt. Tog dit en ny gitarr istället. Kul att du tycker den håller. Den lutar sig mycket mot refrängen, kanske allt för mycket. Basen är ändrad. Tack Micke!
Dividend: Tack P E. På vippen att köra en recitation i början på nya versionen, inspirerad av dig och Farbror Melker men ungarna tyckte det skulle bli fjantigt och modet svek... :unsure:
Aettan: Thnx A1:an. Skithäftig video och snart kommmer regn och då kan man hitte på saker. Kul om Stajo kom upp också. Sorry OT. Kul att du tycker den funkar.
cykeln: Alf Hambe. OJ, en av mina absoluta favoriter! Tack så jättemycket! Visafton i Orsa låter roligt men jag har ingen scenvana alls. Kul att du tycker det funkar. Kanske tog i för mycket med instrument nu?
Eko: Ja, sången är/var inte alls bra. Jag vet det där med attityd men blir lätt fel i andra aspekter när jag sjunger då. Hoppas du tycker det är bättre i den nya version. Tackar väldiga för dina betyg och bra feedb!
Åsa: Kul at du gillar Åsa. Skulle vara roligt med ytterligare co-lab så småningom.
Tokai: Uj, uj vilka namn du nämner! Tackar, tackar Tokai. Håller med om trummorna. Inte orkat fixa till dom bättre men det blir till att göra i en ny version.
Åsa:
--- Citat från: equality skrivet 29.07.2008, 01:22:47 ---Åsa: Kul at du gillar Åsa. Skulle vara roligt med ytterligare co-lab så småningom.
--- Slut citat ---
Du, det skulle vara så jättekul! Säg bara till ^_^
-nu ska jag ladda ner nya versionen, lyssnade på den förra på stranden, passade väldigt fint i lurarna där :) så jag testar den här nya versionen i morgon då!
stajo:
såja
Basen känns mycket behagligare nu. Pianot saknar jag inte, du spelar så mycket gitarrplink så det kanske blir blurrigt med piano också. Gillade introt, kändes kanske lite hårt mixad mot de mjuka gitarrerna som sedan kommer. Går det att ludda till kanterna? Du skapar variation när den behövs som mest med stråkarna som kommer in på slutet, bra. Stolpig sång nä tycker jag inte det enda är kanske att vissa låga toner trycker du till så hårt på så man duckar lite. Om du inte känner dig färdig med sången så ge några försök till annars tycker jag den arrmässigt känns färdig.
Gillar verkligen låten.
cykeln:
Jag önskade ju pianot något högre på förra versionen - men du tog bort det helt - du gjorde nog rätt
Tyckte basen i förra versionen var bra - ok nu också men kanske mer anonym.
Fint med den stråkkvartettliknande inledningen
dock blir ljudnivåskillnadnen mellan instrumenten i denna och gitarrerna som kommer sen lite språngartad
också fint när de kommer tillbaks i avslutningen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida