Forum > Demolåtar
equality - Sommarsol ver 2e (trubadurköret)
Aettan:
Tja fin sak det här du sommrig och god ja jäkla stämningsfull helt rätt vibbar är en underdrift, gillar den skarpt. Semester? Hoppas du haft tur och tajmat lagom till sommaren kom. Fika framöver?
cykeln:
Gitarrspelet ditt signum - det är verkligen ditt eget sound
Rösten denna gång något annorlunda, timingen? Kanske kan det bli bättre, men jag gillar det redan.
Ett stort språng i sångmelodin, svårt men effektfullt
Snygg bas
Bra, rent ljud, enkel instrumentering, helt perfekt för denna visa
En fin visa, med finessser i akordföljden som gör den lite åt Alf Hambe och kanske mer Elisabet Hermodssons Disas visor
och lite Magnell.
Kan tänka mej att en nyckelharpa kan smyga in i denna utan att det gör ont.
Riktigt bra detta!
Vi har visafton här i kväll - kom hit och gör ett uruppförande!
glömde .. kanske pianot kan höjas en smula?
Eddi:
Texten - 6 poäng av 5 möjliga
Instrumenteringen - 5 poäng
Sången - egentligen 5 poäng men det finns några missar låter som luften tar slut på "havet" och "kras" vid några ställen - inte alla dock. Jag ser Cornelius framför mig och efterlyser kanske hans attityd i sången - lite mer överdrivet och spefullt hånfullt om du förstår vad jag menar. Du har det ju så det är bara att göra det :D det sista "kras":et blev väl fel ton till och med.
Usch vad petimetrig jag blev här men det är en bra låt så jag vill ge rätt feedback.
Eko
Åsa:
-direkt hör man att det är din musik :)
Det är en speciell känsla i dina låtar, jag gillar den känslan! Bra låt!
Kommenterar inte sångtajmingen då för det gjorde du själv ;)
Den blir jättebra den här när allt sätts på sin plats..
Tokai:
Vispoesi i högsta klass. Jämförbart med Olle Adolphsson, Cornelius med flera.
Låter lite lustigt när du går ner en oktav i reffen, men personligt o rätt charmigt!
Gitarrspelet avundas jag. Fin knorr i basfelan där!
Nåt negativt? Svårt att hitta nåt. Harmonierna är helbra (kanske jag knycker jag dom, he-he) Möjligtvis trumkompet. Skulle kanske önska mig nåt mer av visparna. Lite variationer, nåt break nånstans med en lätt cymbalmarkering, kanske?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida