Forum > Demolåtar
equality - Sommarsol ver 2e (trubadurköret)
equality:
LÅTNAMN: Sommarsol
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: visa
LÅTLÄNGD: 03:00
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: gärna
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: 256 kbit/s mp3
NY LÄNK: Sommarsol ver 2e
Gammal länk: Sommarsol ver 2b
Äldre länk: Sommarsol ver 2
Äldst länk: Sommarsol ver 1
080724: En kortis innan ålamörkret. Halvfärdig. Dålig sångtiming.
Tacksam synpunkter på det och annat.
Edit 080728: Ny version. Tog bort pianot. Var inte nöjd med detta. Ny sång, bättre tajming men kanske lite styltig och hård?
En del andra ändringar. Tyck gärna till. Gamla länken kvar för jämförelse.
Edit 080729: Justerat nivåer på sång och bas. Mer reverb. Nytt intro. Bort skrammel i slutet. Tack för all bra feedback! :wub:
Edit: 080730: Ytterligare några justeringar. Högläsningen borta.
Harmonica mike:
Tjena.
Kan inte lyssna via mobilen,trist återkommer på nån dag.. Mvh Micael
stajo:
tjena
bådar verkligen om gott detta :)
Även att jag saknar rytmkänsla så hör också jag sångtimingen ;).
Mysig text. Skön melodi, tycker mig höra lite intryck från diverse men det blir ändå något eget när det sitter ihop på ditt sätt. Tror den har snurrat tio gånger nu...
kör på, kör på
asti:
Det här kan bli riktigt bra! Kompet tycker jag redan låter bra, väldigt snygg ståbas! Pianot kanske ska höjas lite....?
Men det är precis som du säger sången, som behöver jobbas på. Det är på vissa ställen otydlig melodi, man får ingen riktig kläm på hur den går.
Jag tror inte det behövs fler instrument, kanske en cello eller möjligen lite stråkar en bit in i låten? Inte säkert.....
Lite Ola Magnell-vibbar får man allt :) Skön låt!!
Peter
Wernborg:
Gillar dina akkeguraarr skarpt. Matchar fint pianot och det liiiite för skramliga bassoundet. Något av de lägsta tonerna som har lite väl mycket strängrassel i samplingen. Kan du styra över det?
Smålistiga ackordföljder och snygga melodier.
Nåt lite för stort intervall i sångmelodin där du tvingas göra ett långt hopp neråt som inte blir fullt behagligt.
"Jag är fånen bakom flötet fisken flyr..." Så kände jag mig idag vid krabbfisket. Några gick vår väg till slut, och sedan när vi släppte ner dom från stranden ville vi ropa dom tillbaks......
Rätt behagligt detta. Det kändes som en låt att framföra i kyrka.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida