Forum > Färdiga produktioner
Rebecca Hallberger - I'm breaking free
perrra:
--- Citat från: MaxB skrivet 28.07.2008, 14:22:22 ---Fin fin populärmusik det här och, som jag tror jag sagt förut, skönt att ha med en sån här fin röst i låtar!
--- Slut citat ---
Tack :)
Jaa.. hon sjunger mkt mkt bättre än jag trodde från början.. Låter konstigt kanske men faktum är att det är 5 tagningar på hela leadsången.. hon satte varenda gång i ton o allting.
1 leadsång , 2 dubbar... stämmorna är såklart mer tagningar men leadsången... klippte från endast 3 tagningar... rätt sjukt om jag får säga mitt :) är van vid braaa många mer tagningar på sånna här seriösa projekt.. men hon är riktigt riktigt bra..
Fördelen med allt är kanske att jag är i förhållande med Rebecca så jag kommer självklart använda henne i mina projekt också.
I love her :wub:
Tack för fina kommentarer!
/Marcus & Rebecca
Tokai:
Håller med Yllet om basen i början. Kanske inte ha den med alls och istället en distad elgura med lite basfrekvenser?
Gillar det bluesiga i versen. Fast refrängen känns rätt så anonym. Lite som allt annat som råkar bli en hit. Och det är väl kanske inte det sämsta. Men det är bra tryck i den, som sig bör. Sångerskan får också bra poäng från mig. Mer sånt här Perra! :rolleyes:
Eddi:
Många har sagt så mycket som jag håller med om vil lbara säga att gitarrtemat gick fram väldigt bra i mixen - djupt imponerad...
Eko
equality:
Ja, vilket tryck! Häftigt proddat, bär upp Rebeccas snygga röst helt klart! Låter klart i mina öron. Snygg refräng som är lite kort. Fint solo. Inte min genre direkt men detta var jättekul att lyssna på. Bra!
cykeln:
Refrängen är helt klar och väldigt hittig
De inledande gitarrerna låter dock inte så bra
också rätt stor skillnad i ljudet mellan vers och refräng
Versen låter som demo - reffen låter som färdig skiva
Bra sång
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida