Introt påminner om något intro i en Ted Gärdestadlåt (Låt kärleken slå rot?). Lättlyssnat och prydligt som en signaturmelodi till en amerikansk tv-serie varför jag kommer in på andra tänkbara influenser som Dave Grusin? Ljudvalen är läckra och det är verkligen tjusigt proddat. Svår genre. För att plöja i middle-of-the-road-fåran skall det till något sjusärdeles extra för att det skall lyfta ordentligt om man nu vill att det skall göra det, ett häftigt stick eller sångmelodi som är så pass originell att den på något sätt bryter totalt med denna backing. Jättekul att det görs sådan här musik fortfarande och mysigt att lyssna till men det blir i mina öron lite för tillrättalagt och förutsägbart för att fastna.
Hej!
Tycker du sätter fingret på den ömma punkten.. väldigt lätt att det blir för polerat och för bra ljud, tänker fortsättningsvis
försöka "gå ner mig" i ljudsammanhangen ,alltså lite mer Lofi på mellotronljud och dylikt...men även gå lite längre bak i tiden
när det gäller arr, spelsätt, låtskrivande..kanske i slutet av sjuttiotalet och en bit in på åttiotalet..ja ja får se hur det går.. Tack