Forum > Demolåtar
I will always be the same
Hedblom:
Låter fint med gitarrerna. Väldigt spänd att höra resultatet.
Satt och lyssnade igen nu och försökte höra texten (Tycker det är krångligt ibland med engelska låtar) :D
Hur som helst tycker jag faktiskt att texten fungerar helt okej, har kanske lite problem med "I dont give a damn",
men eftersom den ska vara lite "hård" så kanske det blir den där lilla piffen.
Det är ju inte heller en smörballad som är tänkt att smälta alla kritikers och småflickors hjärtan.
Tänker väldigt mycket Pink - You and your hand, när jag hör den här låten, så någon som sjunger så kanske skulle vara najs?
perrra:
Tack så mkt :)
Det kommer som sagt bli en låt för Rebecca Hallberger.. och hon har en jävla pipa :)=
Wernborg:
Blir nog bra med riktiga gitarrer på detta. Inga hårdrocksgitarrer nu bara. Crunchiga gitarrer, sparsamt med dist och veva-veva-veva-komp. Trummorna måste du göra något åt sedan också. Väldigt snälla EZ-aktiga nu. (Även om det säkert är nån annan plugg) Bra arrade tycker jag dock. Gärna en lätt distad elbas med lite strängljud till detta. Kanske en vandrande bassline-slinga som trillar runt i bakgrunden med lite filtersvep på.
Rock on.
asti:
Bra sång och låter som helhet snyggt, fast kanske lite slätstruket. Orgeln kunde nog varit lite mer leslie/distad och riktiga gitarrer kommer ju att göra mycket naturligtvis! Är texten en analys av Pragvåren 68? :rolleyes:
Peter.
pirateKING:
Oj vilken hitvarning på denna. Riktigt riktigt bra låt. Versen kanske inte var jättestark, men när refrängen kommer så lyfter låten enoooormt.
Bland de bättre låtarna jag hört på KR.
Det har sagts nog om mixen, och du har nog full koll själv. Men jag gillade verkligen idéen med att fixa Lisa Miskowskysoundet. Tror det skulle passa låten perfekt.
Bra jobbat hörru, och vilken pipa :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida