Forum > Färdiga produktioner
Peter Estberg och Åsa Wetter- Tänker på dig hela tiden
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 02.08.2008, 00:50:30 ---Va sjutton?? Är det samma sångmelodi tidigare som Åsa sjunger nu?
Känns fulländat, borde spelas på radio och överallt. T ex i min spelningslista hela dan imorgon ;)
--- Slut citat ---
Tack för den positiva responsen! Åsa sjunger låten precis som jag önskat!
asti:
--- Citat från: equality skrivet 02.08.2008, 02:40:33 ---Otroligt vad den damen kan göra med ens låtar! Tycker att denna genre är perfekt för dig Åsa. Väldigt vackert! De fina harmonierna kommer fram tydligt och körerna är snygga också.
Skulle panna ut gurorna mer för stereobredd och likaså körerna. I början finns någon slags leslie-effekt(?) på steel-guitaren. Funkar säkert i högtalare men i mina lurar blir det lite jobbigt.
Det gäller bara i början sen försvinner den upplevelsen när Åsa börjar sjunga. Småsaker, annars bra jobbat båda två!
--- Slut citat ---
Tack för dina synpunkter Mikael! Finns säkert en hel del att slipa på fortfarande! Jag tror också att flera av mina låtar skulle passa Åsas röst ypperligt! Får se om jag kan övertala henne :rolleyes: En sak Åsa och jag diskuterat är om kören är för hög!? Tar åt mig dina kommentarer och ska se om jag kan åtgärda :)
MaxB:
Fin låt instrumentalt med fin text och underbar sångerska. Så här ska det låta!
Åsa:
--- Citat från: Dividend skrivet 02.08.2008, 00:50:30 ---Va sjutton?? Är det samma sångmelodi tidigare som Åsa sjunger nu?
Känns fulländat, borde spelas på radio och överallt. T ex i min spelningslista hela dan imorgon ;)
--- Slut citat ---
:D Finare betyg kan väl inte låten få känns det som!
--- Citat från: equality skrivet 02.08.2008, 02:40:33 ---Otroligt vad den damen kan göra med ens låtar! Tycker att denna genre är perfekt för dig Åsa. Väldigt vackert!
--- Slut citat ---
:wub: tack snälla!! Jag kände mig verkligen hemma i den här genren, så behagligt att sjunga den!
--- Citat från: Yllet skrivet 02.08.2008, 01:06:29 ---Snyggt gitarrljud, bra sång.
Dock känns det lite som om sången är "bakom" övriga kompet, när det borde vara tvärt om.
--- Slut citat ---
Tack :) Dela gärna med dig om du har tips på hur man lyfter fram.. jag la på pyttelite reverb & delay, Peter har eq.at lite, men det kanske krävs lite mer av nånting..?
--- Citat från: MaxB skrivet 03.08.2008, 11:59:30 ---Fin låt instrumentalt med fin text och underbar sångerska. Så här ska det låta!
--- Slut citat ---
:wub: Lyckliga gubben fick komma fram igen, tack snälla, flinar stort här!
//Kanonroligt samarbete, och det kommer fler -jag känner mig som ett barn i en godisaffär nu!
david.roennlund:
--- Citat från: asti skrivet 02.08.2008, 08:54:46 ---
--- Citat från: david.roennlund skrivet 01.08.2008, 22:20:02 ---säger bara FYFAN Åsa !
Detta är lätt det bästa jag hört dig sjunga, din röst passar verkligen detta som handen i handsken :) :)
asti : väldans vilken mysig visa du gjort, precis så lågmäld som man kan önska av en visa som denna !
0101 : pianots första ton låter lite som en falsk blockflöjt :D gäller även vid typ 3-4 andra ställen i låten där pianot kommer in likadant :)
cheers
David
--- Slut citat ---
Hej David och tack för dina ord!
Jag är osäker på var du menar pianot låter falskt! Du blandar möjligtvis inte ihop det med steel-guitar:en? Kan du precisera tidsmässigt vore jag tacksam?
--- Slut citat ---
01:01
01:06
kan vara så att jag blandar ihop det med steelguran...:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida